cec26 Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Jeg har to tøffe fødseler bak meg, fødsel nummer 2 var ganske så ille fordi det ble en styrtfødsel og jeg mistet 2700 ml blod og ble lagt i narkose rett etter fødsel for å stoppe blødningene... så jeg var på en samtale i dag med verdens hyggeligste jordmor.. Skal få oppføling på sykehuset fra uke 30 hos henne, skal til en overlege i mai mnd og planlegge denne fødselen, var ikke noe problem at jeg kunne få bli satt igang denne gangen slik at v kunne " planlegge" litt og ha bedre tid... så nå er jeg sååååååååååå glad..
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Å, sådeilig for deg! :-) Må være helt forferdelig å grue seg sånn og sikkert veldig fint å få litt mer trygghet rundt situasjonen. Håper du kan senke skuldrene litt nå og får den oppflgingen du er lovet :-)
cec26 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2009 Ja, jeg er kjempe glad, og veldig letta, vi har en time å kjøre t il sykehuset og siden jeg fødte på 2 timer sist så har jeg vært litt nervøs kan du si, hadde jeg født hjemme sist så hadde jeg ikke overlevd pga blodtapet...
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 Uff... Det høres ikke greit ut nei. Kjenner litt igjen frykten din. Min første kom også på ca 2 timer, men det var en igangsatt fødsel, så da var jeg jo på sykehuset hele tiden. etter det har vi flyttet 1,5 time unna sykehuset. Nr 2 brukte ca 8 timer og nr 3 ca 4 timer fra 4 cm åpning, så må innrømme at jeg er litt smånervøs nå. Mistet også litt blod (ikke på langt nær så mye som deg, men nok til at de vurderte overføring og jeg hadde slitt om ikke en erfaren jm hadde fått stoppet det raskt) med nr 2, og nr 3 måtte vrikkes litt ut fordi han kom med knyttenevnen inntil hode, så jeg er litt redd for å ikke rekke fram tidsnok jeg også nå. Kommer nok til å ringe ambulanse med en gang dersom jeg merker det går fort, da blir det en jm med i den som møter oss (snakket litt om dette sist gang også, men da slapp vi heldigvis det).
cec26 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2009 se her ja, flere som ikke har hatt helt enkle fødsler... men hør om du kan få en time på sykehuset? du har jo også gode argumenter for å få bli satt igang?
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Jeg vil for alt i verden _ikke_ igangsettes igjen. Min kropp reagerte ikke så veldig godt på igangsetting, så da tar jeg faktisk heller en fødsel i ambulansen framfor det... For de fleste er igangsetting helt ok altså, så mener ikke å skremme deg (!), men for min del var det ikke en opplevelse jeg gjentar frivillig.
cec26 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. mars 2009 hehe... skjønner, jeg veit det er mange som opplever det sånn, og ofte med førstemann siden kroppen ikke vet hva den skal gjøre... men skjønner deg godt når du allerede har gjort det engang og det ikke var spesielt gøy...
kirsty*2barnsmamma Skrevet 28. mars 2009 #8 Skrevet 28. mars 2009 Det er bra du blir hørt og får hjelp :-) Styrtfødsel høres ikke bra ut, jerg har selv angst for å blø formye under fødsel...er faktisk det eneste jeg er redd for. Jeg har aldri født før, men kjenner kvinner som har opplevd dette og kunne ha dødd om de ikke hadde vært på sykehuset. Håper du får en mer positiv fødselserfaring denne gangen. Klem!
JenteOgGutterMamma! Skrevet 28. mars 2009 #9 Skrevet 28. mars 2009 Hei! Er litt i samme situasjon som deg! Den første fødselen fikk jeg indre blødninger ( hematom ) , så da måtte jeg på oprasjonbordet etter fødselen! Fikk da beskjed om at jeg kun får føde på sykehus! Den andre fødselen stoppet riene litt av seg selv og ble satt på drypp, noe jeg aldri kommer til å gjøre igjen! Mistet helt kontrollen over meg selv, bare lå og skalv av dei harde riene! Er livredd for å bli satt på drypp igjen, føder heller hjemme eller i sykebilen, fremor dei grusomme riene jeg fikk da! Den tredje fødselen, er styrtfødsel i sykebil, bor 2 1/2 times kjøring fra sykhus! Den tredje og raskeste fødselen varte kun i 20 min! Nå har jeg fått beskjed om at jeg skal nøye oppfølges i siste del av svangerskapet særlig den siste mnd, da jeg har født før terminen på alle dei 4 andre, og legges inn så fort det begynner å bli nokså modent! Det gruer jeg meg litt til da jeg jo har 4 barn hjemme, og det er langt til sykehus! Nå har jeg aldri hatt noen form for bedøvelse under noen av fødselene, spurte etter epidural da jeg fikk så vondt da dei satte på drypp under den andre fødselen, men den rakk jeg aldri å få, før babyen kome før anestesilegen kom! Så jeg anbefaler iallefall alle som må bli satt på riestimulerende midler om å be om epidural, for meg var det helt forferdelige rier med drypp! Klem og lykke til! :-)
cec26 Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 28. mars 2009 Du har hatt noen tøffe fødsler du og ja... jeg fikk drypp med nummer 1, og det var helt grusomt ja.. spydde som gris og husker svært lite.. så jeg ønsker jo ikke dette engang til jeg eller, men jeg blir ikke satt igang før jeg er ganske så moden så jeg håper jeg slipper drypp igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå