Nullstress;) Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 jeg er nå snart 20 uker på vei... og jeg har så vondt i magen. når jeg sitter kjennes det ut som om jeg har slutten på en svak kynner, men når jeg reiser meg opp, så er det akkurat som om musklene i magen min er for stramme. jeg klarer ikke å rette meg helt opp... jeg må liksom gå litt krokbøyd før jeg kan rett ut ryggen helt..... det er værst på høyre siden, det er vondt fra 5 cm over navelen, og helt ned i lysken..... noen som har hatt det samme, eller veit hva det kan være????
Nullstress;) Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 27. mars 2009 håper virkelig noen kan ta seg tid til å svare... er alltid godt med råd og erfaringer fra endre...
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Hei! Det er ikke bare kynnere du har? (selvom de jo ikke skal være så vonde så tidlig) Ta en telefon til legevakta og spør. Jeg hadde kjempevondt i magen når jeg var gravid. Satt på høyresiden, og var sånn du beskriver.. klarte ikke rette meg ut. Klarte forsovit ikke sitte, stå, ligge eller gå heller... De fant ikke ut hva det var, men jeg ble lagt inn på sykehuset med drypp. Gikk over etter 32 timer med drypp... (jaja, veldig oppløftende) ) Dem trodde det var enten gallestein eller nyrebekkenbetennelse....
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 Jo, jeg opplevde noe lignende i uke 31 og da ble jeg sykemeldt en stund fordi jm mente det var fare for aa foede tidlig, men jeg maatte jo inn til kontroll da. Hvis det er saa vondt at du ikke klarer aa staa skikkelig oppreist synes jeg ikke du boer la vaere aa ta kontakt med sykehuset saa du faar en ekstra kontroll.
Nullstress;) Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2009 tusen takk for svar!! har kynnere oxo, de er ikke vonde, bare veldig harde. men det er jo vanlig. klarer å stå oppreist, men må bare reise meg sakte og "tøye" ut før jeg kan stå helt oppreist... blir så usikker jeg...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Det kan jo også være noe så uskyldig som at livmoren strekker seg. Har hatt det sånn noen ganger i mine svangerskap og de har vært helt ukompliserte. Men siden andre har erfaringer med mer alvorlige ting ville jeg nok sjekket med jm eller noe. Typisk når det er helg, men de kan kanskje hjelpe deg på føden?
Nullstress;) Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. mars 2009 er første gang jeg merker det sånn på siden idag... ja, ikke sant, måtte jo skje på en fredag!!! hehe.... ja, vil heller sjekke en gang for mye enn en gang for lite, men samtidig er det så "flaut" å være en hysterisk gravid.....
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 Jo, typisk at saant skjer paa en fredag ... Du kan jo ringe foeden og bare beskrive det som skjedde. Jeg vil gjette paa at du ikke trenger aa komme inn med en gang med mindre det gjentar seg. Jeg hadde jo slike smerter du beskriver type 20 min i strekk. Som du sier, bedre med en tlf for lite enn for mye :-)
Nullstress;) Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. mars 2009 men jeg kjenner oxo at hun sparker nesten hele tiden. er jo bare 19.5 uker, og jeg kjenner henne mer eller mindre hver time... er det normalt, eller kan det være at hun er stresset over noe.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå