Gå til innhold

Hjelp...inkassovarsel!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mottok inkassovarsel i dag på en regning jeg var sikker på var betalt, men det ser ut som det er jeg som har rotet:(

Det jeg lurer på er om jeg får betalingsanmerkning nå, eller hvor langt må en sak gå før man får anmerkning?

Huff..liker ikke dette jeg......

Noen som vet og kan berolige meg? Vi holder forresten på å søke huslån, vil dette vises når vi kredittsjekkes? Ettersom det er sendt fra Lindorff?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Bare ro ned- vi har hatt noen inkassoer og betalingspåminnelser pga slurv, men det har ikke hindret oss i å få lån. Holder akkurat på å bytte bank nå og de gjorde en kredittvurdering, og kommenterte ikke inkasso.

De ser vel mer på helheten av økonomien, såsom at man faktisk kan betale for seg og er "ryddig".

Skrevet

Så lenge du betale inkassoen innen fristen fra lindorff har det ingenting å si, og du/dere vil ikke få noen anmerkninger:)

Skrevet

Inkassovarselet kom vel fra leverandøren/de du har handlet fra? For i såfall gjør det ingenting så lenge du betaler den NÅ. De sender et varsel til deg FØR de oversender saken til inkassobyråene.

Men om du faktisk får inkassobrev fra feks Lindorff er det mer OBSOBS. Kan få betalingsanmerkning da. Små beløp gjør uansett kanskje ikke så mye, da.

Skrevet

Takk for svar! Varselet kom fra Lindorff, men da ser det ut til at dette ikke skal hindre oss i søking om huslån om vi betaler snarest.

Huff liker ikke dette nei, men litt roligere nå da.

Skrevet

Hei :) Såvidt jeg vet så kan du få både 2 og 3 påminnelser om den samme regningen fra inkassobyråene før du får noe anmerkning. Etter en lange stund om du da ikke betaler, må det enten gå videre til politiet eller statens inkrevingssentral, og DA får du anmerkning. jeg har hatt mange inkasso regninger, men får lån osv. uten problem. saken må som sagt videre til politiet eller Statens inkrevingssentral.

Skrevet

faktisk så kommer det til forliksrådet først.

Jeg hadde en regning på 10 000kr som lindorff mente jeg ikke hadde betalt som jeg da hadde gjort. Det gikk så langt som til forliksrådet.

Så fikk jeg dato på når jeg skulle møte opp i retten men de skjønte etterhvert at de hadde driti seg ut så jeg fikk en brev om at saken var henlagt siden ejg hadde betalt regningen lenge før den kom til lindorff..

Skrevet

Ingen fare hvis du betaler nå. Et inkassovarsel er ikke det samme som inkasso. Dette er et varsel om at saken vil gå til inkasso hvis du ikke betaler nå....

Skrevet

inkassovarsel er jo ikke inkasso... det er bare for at de skremmer deg skikkelig så det ikke går til inkasso!

Problemene oppstår når man ikke betaler inkassoen også.. (og inkassoregninger kommer jo fra et annet firma også står det på hva det gjelder, og det er lagt på et høyt beløp som ekstra gebyr for at det gikk så langt)

Bare betal regninga du!! Så ordner det seg!!!

Skrevet

Hærlighet, du får da ikke inkassoanmerkning før saken har endt i forliksrådet. Og veien dit er laaaaang. Ta det helt med , betal. Det eneste som skjer er at du må ut med dette lille gebyret, også kalt purregebyr. Jeg jobber med akkurat dette. :) Ingen som får vite om dette :) Det kan gå ganske langt inn i inkassobyrået og få ekstremt masse salærer før du havner i noe register .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...