Gå til innhold

bruker ditt barn fleece?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har alltid sverget til ull men begge ungene har en fleece jakke hver...

for noen uker siden var jeg på brannkurs. og han brannmannen sa at det mest brannfarlige er fleece. det smelter rett i huden på oss og det går FORT.

når vi skulle prøve å slukke en brann så fikk vi streng beskjed at dem som hadde fleece klær på seg måtte bytte klær. det var ikke lov å gå nærmt flammer...

dette er noe som ikke alle vet tror jeg. er jo en haug med barn i barnehagen som bruker fleece. og mange som lager bål osv på tur i bhg. så det er kanskje noe å tenke på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, han har en genser, men den brukes i grunnen ikke. Mest fordi vi synes ull er bedre å ha på :)

Skrevet

Ullfleece er fint, varmt og ikke fullt så brennbart.

Skrevet

Har ikke fleece i det hele tatt faktisk.

Skrevet

Nei, vi bruker ikke fleece. Både pga at det er så lettantennelig (som du påpeker) og fordi det er laget av plast. Ja det er fint med resirkulering, men dette materialet har ingen gode egenskaper i mine øyne. Ikke noe godt å ha på seg, fleece puster ikke eller er varmeregulerende som ull er.

Skrevet

Vi bruker fleece ja. Synes det er mykt, varm og bevegelig. Har masse ull også, men det blir for varmt. Derfor er fleece ypperlig som mellomlag.

Ungen min er hverken selvantennelig eller i nærheten av flammer når de er ute i bhg. eller ute forøvrig.

Skrevet

er ikke ment som kritikk til dem som bruker fleece bare så det er sagt...;) jeg bare kom til å tenke på det når jeg så fleece jakken til snuppa i sted. hehe...sikkert mange som ikek tenker på det.

Skrevet

Jeg er helt enig. Bare viktig at vi ikke blander fleece og flanell (som er laget av bomull). Hentyder til innlegg som har vært her tidligere og hvor folk har gitt seg over at man kan legge barn i det. Med tanke på hvor brennbart det er.

Skrevet

Begge bruker fleece daglig og omgås ikke i närheten av ild! ALdri bålturer på bhg!

Skrevet

der snuppa går har dem egen bålplass som dem koker suppe på osv ofte. dette er et området som er inne i uteområdet. sikkert derfor jeg tenker sånn på det nå ja... hehe... syns også fleece er ganske deilig å gå med selv. men har alltid ull på ungene. vet ikke helt hvorfor. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...