Gå til innhold

"Øremødre" og andre med peiling =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll på sykehuset med sønnen min i dag og fikk vite db-grensen hans.

Han har 20 db på det gode øret og 60 db på det dårlige øret.

Er det noen av dere som har en skala til meg, hvor man ser antall db i hørselstapsgrad?

Takker for svar, jeg klarte ikke google meg frem til noe duganes selv! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

0 - Normal hørsel

10

20

30

40

50

60

70

80

90

100 - døv

Skal prøve å lete for deg ;o)

Skrevet

http://avforum.no/forum/attachments/generell-chitchat/10797d1150192760-online-horselstest-horsel.jpg

http://www.phys.unsw.edu.au/jw/hearing.html

Også spørs det hvor: bass - diskant?

Det har mye å si for oppfattelsen av lyden. :o)

Jeg har f.eks 80 på det ene og 60 på det andre.

Diskantlyden er helt borte på begge (de lyse lydene) mens bassen er nedsatt.

Dvs at på begynnelsen av MITT diagram begynner jeg på 75 på bassen (på det ene øret) og det går i en bue ned til 100 (hvor diskantlyden ligger).

Skjønner?

Skrevet

Tusen takk! Du har gitt meg mer info nå enn legene på sykehuset har vært i stand til å gi! *oppgitt*

Den dagen de utførte undersøkelsen fikk jeg ikke engang db-nivået. Alt dustelegen sa var "Sånn passe på det ene, tunghørt på det andre. Kanskje implantat på sikt. Vent ett år"

I dag fikk jeg db-nivået av en annen lege, men verken bass eller diskant ble nevnt. Er det ikke jobben deres å informere utførlig? Må foreldre omtrent utdanne seg i samme bane for å kunne få full informasjon? *frustrert*

Jaja, tilbake om 3 uker. Da forlanger jeg en utskrift! Bedre å lese selv enn å leke god dag mann, økseskaft med legene der oppe.

=(

Skrevet

Ja, tydeligvis skal man det. Hadde ikke visst jeg det heller, hadde det ikke vært for at vi har vært heldige med legen - som viste oss hva ting betydde.

Mamma har kjempet hardt hun også, vært en evig kamp for henne.

I tillegg har jeg også innimellom vært på Møller Kompetansesenter, og der har vi jo og fått vite ting :o)

Kan være lurt å knytte seg opp til et kompt.senter. De har vært med meg på den del møter med PPT og skole - fulgt meg gjennom hele skolegangen.

Lykke til på neste time :o)

Stå på krava! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...