<3 coccinelle Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Hva gjør jeg galt når brødene jeg baker smuldrer....?
Gjest mphs Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Er det helt hjemmelaget eller bruker du de ferdigpakkene. Om du lager selv. Har du i litt salt? Kjører du brødene ca. 5 min i maskinen. Hvor mye etterhever du de? Om de hever for mye blir de gjerne smuldrete. Har du i mye olje kan de også bli det.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Hehe, jeg trodde du skrev brøDREne mine smuldrer, og skjønte ingenting...=P haha. har dessverre ikke noe svar på problemet ditt da...
<3 coccinelle Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2009 Bruker ofte sånn grovbakstmel el havrebrød men ikke de med tørrgjær. -Bruker bare ferdigblandet mel. Elter for hånd (mannen) og hever kanskje for lenge da.... vet ikke. Trodde kanskje de måtte ha mer olje eller væske fordi de blir for tørre men har prøvd det og.
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Haha, og jeg trodde det var puppene!! Vi kaller puppene for brødene her..haha!
Gjest mphs Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Prøv å kna lengere. Slitsomt for hånd det vet jeg. Hadde akkurat maskinen til reperasjon og alt ble galt syns jeg. Nå er de heldigvis slik de skal være igjen. Og pass på hevingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå