Gå til innhold

Billigbunad til barn og voksne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en barnebunad til sønnen min til 700 kroner.

Får en litt flau smak i munnen når jeg ser made in china. Både fordi den sikkert blir produsert av noen som ikke får så godt betalt. Men det gjelder jo alt annet tøy også fra østen. Og fordi vi er blitt så late at vi ikke syr selv lengre. Får dem billig sydd fra Østen.

Hva synes dere. Så også i avisen i dag at det gikk an å kjøpe voksenbunad for 2999,- på Spar Kjøp. Hvor lenge tror dere det går før det er helt akseptert at voksne kjøper dem?

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo ikke bunader, men festdrakter du snakker om.

Bunader har jo med stedstilknytning og tradisjoner og gjøre.

Skrevet

Kall det hva du vil. Vi kaller det barnebunader. Men jeg har til gode å se en voksen i bunad til 2990,-.

Men regner med at det kommer snart. Hva sier bunadpolitiet da?

Skrevet

Jeg har en festdrakt som jeg kjøpte til 200 kr i fjor (Den kostet mye mer ,men den var på salg .)Er veldig fornøyd med den og har fått masse skryt av den .

Skrevet

Det er jo mange voksne som bruker festdrakter og stakker. Det er uansett ikke en bunad.

Skrevet

Jeg reagerer mest på at folk kaller det for bunader når det faktisk er en billig kopi. Da er jo festdrakt et mer dekkende ord.

Skrevet

Folk kan vel kalle det hva de vil. Jeg kaller det bunad på barn, men på voksne er jeg litt mer usikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...