gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Er det noen av dere som skal ha koldtbord? Eller er ikke det sett på som ok i bryllup?? Tenker bare at da er det noe til alle der, som alle liker og kan spise.. Pluss at alle får beveget seg litt under maten... Et spørsmål til: Hvor mange av dere betaler for all drikke hele kvelden?? Vi har i utgangspunktet tenkt å ha selskapet på et høyfjellshotell, der det ikke er anledning til å ta med medbrakt. Så da blir det jo barpriser.. Og det betyr: D Y R T.. Og alt det andre koster også endel kan man jo si... Er det smålig og betale for drikke til maten, men ikke til festen?? Kanskje det kunne løses med at de får et par drinkbonger hver, føles litt skummelt med fri bar liksom.. Er jo noen av vennene våre som liker å ta seg en fest.. Og hvordan kommer folk seg i bryllupet? De kjører selv sant?? Eller er det noen som setter opp busser?? Mye rare spørsmål ja--
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Hehe - her er det sikkert mange meninger. Jeg ser på koldtbord som litt harry til bryllup - men har servert det selv i barnedåp. Men så kommer det jo litt ann på settingen rundt bryllupet. Hvis det hadde vært en uhøytidlig sammenkomst ute på landet - så kan vel koldtbord muligens gå, men i og med at dere skal ha det på et hotell - så synes jeg det kræsjer litt - men min personlige mening. Når det gjelder drikke, så stod vi for drikke hele kvelden. Men vi hadde det ikke på hotell da, og kunne styre innkjøp til baren selv. Og da ble det mye billigere. Det som jeg synes er rimelig med drikke, er at man serverer en velkomst drink, drikke til maten, og konjakk og likør til kaffen. Så kan gjestene betale resten selv. Eventuelt at dere gir gjestene et par bonger som de kan bruke etter middagen som de selv vil. Det finnes mange ulike måter å gjøre det på - og ingenting er riktig eller galt. Men dersom dere har mange tilreisende, som bruker mye penger på å komme i bryllupet, så synes jeg at man da i hvertfall skal ha mat og drikke. Vi har selv vært i bryllup der vi har brukt flere tusen bare på reise og overnatting. Så kommer bryllupsgave, og eventuelt nye klær (det er jo ikke et must). Da synes jeg det er litt kjipt at drikken ikke kommer med festen. Uansett - deres fest og deres bryllup. Sørg for at den blir minnerik for resten av livet. Man har ikke mange av de festene!!
Tidemann Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 jeg syns at så lenge dere skal holde bryllupet selv,må det bli opp til dere selv!!! hvis dere vil ha koldtbord så syns jeg dere skal gjøre det!!! det er jo deres fest,man kan rett og slett ikke gå rundt å forholde seg til alles ønsker og meninger! det er nokså sikkert at ingen kommer til å si noe! så du ikke programmet da damen dro??? pølser!!! ja,hvorfor ikke sier jeg.de vil ha det så vil de ha det!!! slik må dere også tenke. dere gir ut invitasjonene så får gjestene klare å komme seg dit av seg selv,det er jo absolutt ikke deres ansvar! åpen bar hørtes farlig dyrt ut hvis dere har noen veldig tørste gjester og budsjett på hele greia så.... syns det burde holde il maten! men det er jo igjen min meningen så dere gjør som dere lyster,da blir det som oftest best!!! lykke til hvertfall
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2009 Hei.. Takk for svar. De aller aller fleste bor i bygda her.. Så blir ikke utgifter på dem slik sett. De får selvfølgelig velkomstdrink, drikke til maten og cognac/ likør til kaffen. Så egentlig er det ganske mye.. Men vi vurderer også et bygdehus el l der vi kan styre baren.. Koldtbordet vil bestå av mye godt da.. hjort, rein, elg, ørret, laks, spekemat osv... Det er jo de pengene da... Håper på flere svar,,
Tidemann Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Høres veldig godt ut,jeg kommer gjerne jeg...
Trinidad33 Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Vi hadde koldtbord i vårt bryllup i fjor sommer og er veldig fornøyde med det. Vi ønsket en litt uformell stemning der det var noe for enhver. Tror de fleste syns det var bra. I tillegg var det endel barn med i selskapet og det lettet stemningen for både foreldre og barn :-). Det er klart at det blir stiligere ved at alle rettene blir servert, men det blir lenge å sitte stille. De fleste bryllupsmiddager varer jo minst 3-4 timer. Vi lurte også på om vi skulle ha bonger eller fri bar, men endte opp med fri bar. Mamma ville ikke komme hvis ikke gjestene ble traktert skikkelig :-). Men så betalte ho en tredjedel av gildet da. Vi fant ut at det ikke ble så stor forskjell med bonger eller fri bar. Det meste av drikka går under maten og det er alltids endel som ikke drikker noe særlig etterpå. Vi har også endel venner som liker å ta seg en fest, noe de også gjorde :-), men det gjorde ikke så stort utslag. Uansett, det er deres bryllup og dere må gjøre det dere syns er best. Gjestene kommer helt sikkert til å kose seg uansett, men husk at det er deres dag :-).
wirre;o) Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Har vært i ett par bryllup med koldtbord. Jeg personlig ville ikke valgt det på grunnlag av de erfaringene. Da vil jeg mene at en er nødt til å ha en toastmaster som er meget dyktig. Mine erfaringer er at det blir mye "støy". Ikke alle er på plass når det blir taler,ettersom folk får i seg alkohol går de ut av lokalene for å røyke.. og blir der en god stund, draing i stoler, klapring i høye heler, og for meg fremstår det hele som noe kaosaktig. Barbonger er helt ok. Hold drikke til maten og kaffe avec, deretter får folk ha barbonger. Ofte får du da også en "kork"-pris på øl og vin. Det vil si at du og dine gjester betaler litt mindre pr fordi dette gir barholder ett sikkert inntektsgrunnlag denne kvelden ( har erfaring fra å ha jobbet i bar). Dersom dette høyfjellshotellet er langt fra allfarvei ville jeg satt opp en buss til ett gitt klokkeslett ( typ: en halv time etter vielsen og femten minutter etter at baren er stengt) slik at de som ikke skal sove på hotellet kan komme seg til sentrum iløpet av natten iallefall.
gutta00,05&09 Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 jeg hadde koldtbord når jeg giftet meg, havets koldtbord. Det ble en suksess! Alle var fornøyd, og de kunne spise det de ville. Vi Hadde drikke til maten og kaffi til kakene. resten stod gjestene for sjøl.
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. mars 2009 Hei.. Og tusen takk for svar.. Har nå sjekket priser ved div hotell her.. Det ene har vi fått svar fra blir 1000 kr per pers før drikke.. Så det ble for dyrt.. Håper nå at de andre, litt mindre stedene er litt rimeligere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå