Gjest Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Hvem gjör fölgende hjemme i deres familie? 1) Hvem vasker hus? (Jeg tar det daglige ellers har vi vaskehjelp) 2) Hvem handler mat? (Oftest jeg, men også han) 3) Hvem lager mat? (Jeg) 4) Hvem vasker klär, bretter og legger bort? (Det hender han legger i en vask og henger opp, men oftest er det jeg som gjör alle moment) 5) Hvem handler klär/utstyr til barna? (Jeg) 6) Hvem måker/klipper gress? (Måker gjör han, jeg klipper gress) 7) Hvem vasker bilen/skifter dekk, olje ol? (han) 8) Hvem finner på ting med barna? (Siden jeg fortsatt er hjemme gjör jeg mest med barna) 9) Hvem jobber heltid/deltid? (Han jobber 100 %, jeg skal jobbe 75%) Blir veldig skuffet over oss når jeg svarer på denne listen? Har alltid hatt som mål å leve et likestilt familieliv :-(
meg & to små vampyrer Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 1) Hvem vasker hus? Han for det meste 2) Hvem handler mat? Begge to 3) Hvem lager mat? Jeg 4) Hvem vasker klär, bretter og legger bort? Jeg vasker og henger opp, bytter på å legge bort 5) Hvem handler klär/utstyr til barna? Jeg eller begge sammen 6) Hvem måker/klipper gress? Han 7) Hvem vasker bilen/skifter dekk, olje ol? Han 8) Hvem finner på ting med barna? Begge 9) Hvem jobber heltid/deltid? Begge ønsker dette, men om en av oss skulle jobbet deltid, ville han meldt seg først
meg & to små vampyrer Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Må legge til at mannen her fikser alt med oppvasken og slikt...
Sånn kan det gå Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 1) Hvem vasker hus? Begge 2) Hvem handler mat? Begge 3) Hvem lager mat? Begge 4) Hvem vasker klär, bretter og legger bort? Begge 5) Hvem handler klär/utstyr til barna? Begge 6) Hvem måker/klipper gress? Begge 7) Hvem vasker bilen/skifter dekk, olje ol? Begge 8) Hvem finner på ting med barna? Begge 9) Hvem jobber heltid/deltid? Begge jobber 100%
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Dette ser jo mye bedre ut enn det gjör hos oss !! Flott for dere :-)
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 1: Mest jeg, men han kan støvsuge og tørke støv noen ganger 2: Begge 3. Jeg 4: Jeg 5: Jeg 6. Jeg klipper gress, og han måker for det meste. 7: Han 8: Begge 9: Begge jobber 100 %, men jeg jobber hjemme ifra. Jeg synes ikke det er så ille, jeg. Hadde vært fint om han hadde hjulpet litt mer til hjemme, men det blir naturlig at det blir meg.
Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 1) Hvem vasker hus? Jeg mest, en sjelden gang han 2) Hvem handler mat? Jeg, han eller sammen:) 3) Hvem lager mat? Jeg, eller han om han får lyst 4) Hvem vasker klär, bretter og legger bort? Jeg 5) Hvem handler klär/utstyr til barna? Jeg eller sammen 6) Hvem måker/klipper gress? Vi leier, så har ikke ansvar for noen av delene. 7) Hvem vasker bilen/skifter dekk, olje ol? Han 8) Hvem finner på ting med barna? Hun er bare 4 mnd, så ikke mye store aktiviteter. Men jeg aktiviserer mest, også når vi er hjemme begge to. 9) Hvem jobber heltid/deltid? Han jobber 100%. Jeg jobbet 50%, men nå som vi har barn skal jeg være hjemmeværende:)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 27. mars 2009 #9 Skrevet 27. mars 2009 1) Hvem vasker hus? Vi har vaskehjelp, han støvsuger mens jeg tørker støv... 2) Hvem handler mat? Begge to, mest jeg 3) Hvem lager mat? Som regel jeg, han lager en sjelden gang 4) Hvem vasker klär, bretter og legger bort? JEG! 5) Hvem handler klär/utstyr til barna? Jeg 6) Hvem måker/klipper gress? Han 7) Hvem vasker bilen/skifter dekk, olje ol? Han 8) Hvem finner på ting med barna? Begge 9) Hvem jobber heltid/deltid? Vi jobber 50% begge, har delt permisjon 50/50. Men framover blir det nok 100% på begge mest sannsynlig;)
Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-) Skrevet 27. mars 2009 #10 Skrevet 27. mars 2009 Hvem gjör fölgende hjemme i deres familie? 1) Hvem vasker hus? Begge. Mest meg når jeg er frisk og ikke-gravid men nå er det han. Jeg tar en del jeg og når jeg har ork. 2) Hvem handler mat? Pleier å være meg som tar storhandelen. Så tar han småhandling. 3) Hvem lager mat? Jeg!! Han kan ikke lage mat, hehe 4) Hvem vasker klär, bretter og legger bort?Jeg. 5) Hvem handler klär/utstyr til barna? Jeg 6) Hvem måker/klipper gress? Han. 7) Hvem vasker bilen/skifter dekk, olje ol? Han. 8) Hvem finner på ting med barna?Jeg. Er jo hjemme så. 9) Hvem jobber heltid/deltid? Han jobber 100%, jeg jobber deltid men er 100% sykemeldt nå. Jeg gjør nok mye og han gjør sitt, men jeg klager ikke.
lille sprelle Skrevet 27. mars 2009 #11 Skrevet 27. mars 2009 Her inne er det vel egentlig to generasjoner! Jeg hører til blant den eldste av dem... Her gjør vi det vi er best egnet tli å gjøre fysisk sett og hvem som er ledige til å gjøre det. Føler at likestillingen er på plass her i huset! 1 - jeg tørker støv, han tar resten 2 - den det passer best for - like gjerne meg som ham 3 - den som er hjemme først eller ikke leker med barnet 4 - klær tar jeg - men han tar om ikke jeg har tid 5 - mest jeg, men egentlig begge 6 - han klipper (jeg er allergiker), begge måker (god trim, begge har lyst) 7 - bilen - han mest, men jeg vasker ofte min egen bil og tørker støv i begge 8 - begge finner på ting 9 - jeg tar ut mesteparten av permisjonen
TurboPrinsessen:-) Skrevet 27. mars 2009 #12 Skrevet 27. mars 2009 Hvem gjör fölgende hjemme i deres familie? 1) Hvem vasker hus? - Jeg 2) Hvem handler mat? - Begge når han er hjemme 3) Hvem lager mat? - stort sett han når han er hjemme og jeg er på jobb, jeg lager i helgen ( han er hjemme annenhver måned ) 4) Hvem vasker klär, bretter og legger bort? - Er han tom for klær, setter han på en maskin. Han kan også henge de opp, men det blir de hengende. Så stort sett meg 5) Hvem handler klär/utstyr til barna? - Jeg, men han har såvidt begynt å finne ut at han også kan handle til henne. 6) Hvem måker/klipper gress? - Begge, men mest han 7) Hvem vasker bilen/skifter dekk, olje ol? - Begge vasker bilen, han ordner med oljen og div, og han betaler verksted for dekkskift 8) Hvem finner på ting med barna? Begge 9) Hvem jobber heltid/deltid? - Han jobber fullt, men hjemme halve året. Jeg jobber 50%, snart 80
Sylteflesk Skrevet 27. mars 2009 #13 Skrevet 27. mars 2009 Hvem gjör fölgende hjemme i deres familie? 1) Hvem vasker hus? (begge, men mest han) 2) Hvem handler mat? (stort sett han, har storhandel 1 gang i uka) 3) Hvem lager mat? (begge, men han mest) 4) Hvem vasker klär, bretter og legger bort? (begge) 5) Hvem handler klär/utstyr til barna? (mest jeg) 6) Hvem måker/klipper gress? (ikke aktuelt, bor i blokk) 7) Hvem vasker bilen/skifter dekk, olje ol? (han) 8) Hvem finner på ting med barna? (begge) 9) Hvem jobber heltid/deltid? (vi jobber begge 100 %, i realiteten jeg 120 % ha 80 %) Vi er tydeligvis ikke likestilt, siden han gjør mest. Men likeverdige er vi.
♡Lykkelig med en av hver♡ Skrevet 27. mars 2009 #14 Skrevet 27. mars 2009 1) Hvem vasker hus? Begge 2) Hvem handler mat? Begge 3) Hvem lager mat? Begge men, mest han. 4) Hvem vasker klär, bretter og legger bort? Begge 5) Hvem handler klär/utstyr til barna? Begge 6) Hvem måker/klipper gress? Han. Jeg måker innemellom. 7) Hvem vasker bilen/skifter dekk, olje ol? Han. 8) Hvem finner på ting med barna? Begge 9) Hvem jobber heltid/deltid? Begge jobber 100% Flinke mannen min:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå