lioness* Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Hvis det går galt så er det tredje gang... faen i h*********
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Rolig rolig rolig rolig..... Det er ikke sikkert at det går gale.... Har du sjansen til å ta det 100% med ro? Egenmelding,bli hjemme,ligg på sofaen,- samme hvor mye oppvask som burde taes etc..... Hvis det er en truende abort så kan det kanskje ungås ved at du tar det veldig med ro. Få masse søvn. Og se film,noe som kan døyve tankene dine en liten stund.... For jeg kjenner panikken din og skuldrene dine som sikkert er oppunder ørene dine...Trangen til å gå på badet og sjekke farge hver halvtime (Om man da ikke heller holder seg for at man ikke tør gå på do i frykt for å se farge).... Pulsen som kan gå i hundre og kjennes veldig godt i magen... Har mistet 3 ganger, det har ihvertfall vært min reaksjon på farge... Hvor langt er du på vei nå? Har du noen mulighet til å komme deg til ultralyd i dag? Prøv så godt du kan å gjør rolige ting som får tankene dine over på noe annet,- lettere sagt enn gjort...Og ikke stress... Jeg krysser alt jeg har for deg og for at dette skal gå bra... Godt det er helg gjerne. Om man er så heldig at man har fri da,,,Tvi tvi!
lioness* Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2009 Hei og takk for fin støtte Jeg har roet meg litt ned nå. Har dratt hjem fra jobb og ligger i senga og tar det rolig. Har ikke blød mye i det hele tatt, bare litt spotting. Men har begynt å få til dels kraftige menssmerter (som ikke bare kommer og går, som det har vært frem til nå). Så tror nok kanskje at det ikke går veien... er bare 5+4 så det er liksom ikke så mye å se på ul heller, så jeg tror jeg ser det an over helgen. Har heldigvis fri, ja... Jeg tror kanskje at mine aborter har sammenheng med at jeg har fått påvist endometriose. Har søkt en del på nettet om dette og forskere mener at kan forstyrre immunsystemet slik at det støter bort embryoet og/eller hindrer det i å vokse. Hvis det er slik det henger sammen håper jeg at de kan gjøre noen utredninger og sette med på immunitetssenkende medikamenter neste gang. Måtte ha lap før jeg i det hele tatt ble gravid (gravid for andre gang siden oktober nå, etter 2 års prøving). Så jeg skal høre om ikke vi kan få litt ekstra oppfølging fremover mtp dette... Tusen takk for varmende ord, det hjelper virkelig!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 høres ut som du burde hatt prednisolon slik jeg går på denne gangen. jeg håper virkelig at du ikke mister, for det er virkelig tøfft. Vil ønske dg lykke til.
lioness* Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2009 Det ville vel være for sent å starte på prednisolon nå, eller..? 5+4.. om det går galt nå så ville det vel være for sent å starte opp nå? Vil hvert fall be om det om jeg lykkes med å bli gravid igjen..! Spiser vel hva som helst bare det gjør at babyspirene kan overleve. Takk for oppmuntringen Tryne, du har jo vært igjennom en del du også og jeg er veldig glad på dine vegne nå.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 om det er på vei å gå galt nå så er det nok for sent ja, men det er ikke sikkert at det er det:) kanskje du skulle hørt med en lege om å få det. Hos meg er det IVF legen som har satt meg på det. jeg begynnte før jeg ble gravid. Skulle gå på 5 mg prednisolon en lang periode for å se om det kunnne gjøre meg gravid. Kanskje du burde tatt det før du ble gravid også, mulig det ikke tar så lang tid å bli gravid igjen da. Jeg håper det går bra for dg nå. livet kan til tider vær veldig brutalt for å si det mildt. krysser fingrene for dg
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 jeg også går på prednisolon pga det de tror er et overaktivt immunforsvar...Samt albyl-e og crinone. Jeg stiller meg bak og sier be om å få medisinsk hjelp,enten nå eller ihvert fall til neste gang... Krysser fortsatt fingrene for deg...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 hvorfor har du albyl-e?? jeg har albyl e og klexane fordi barnet jeg hadde i magen (jenta mi som nå er snart 2,5 år) døde nesten i magen pga forkalkninger i morkaken. hun var 1870 gram til termin. Går også på crinone jeg også
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 27. mars 2009 #9 Skrevet 27. mars 2009 Jeg har fått Albyl-e pga at jeg skulle ha bedre gjennomstrømning av næringsrikt blod til livmoren og nurket... Jeg har mistet 3 ganger på rad siden jul 07, så nå skulle jeg helgarderes So far so good. Er forbi uke 10 nå, har ikke kommet så langt siden jeg gikk hele svangerskapet ut med datteren min...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. mars 2009 #10 Skrevet 28. mars 2009 Kjempe bra:D Da håper jeg at vi peiser gjennom hele svangerskapet alle sammen:)
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 28. mars 2009 #11 Skrevet 28. mars 2009 Hør hør! Jeg krysser fingrene for oss!
lioness* Skrevet 29. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 29. mars 2009 Kjære Uglemamma og Tryne! Jeg har ikke spottet eller blødd noe mer i helgen!! Det er vel positivt det? Jeg er pissredd allikevel, for det eneste tegnet før min MA før jul var bare litt spotting en dag som gikk over. Da døde fosteret noe senere (hjertelyd på ultralyden men var mistenkelig lite i str) og ble påvist dødt i etterkant. Jeg er så redd for at det er dette som er i ferd med å skje igjen. I morgen er jeg 6+0 (etter el-dato, 6+1 om man skal regne etter siste mens,,) . Tror dere jeg bør få se hjerteslag hos gyn i morgen dersom alt er i orden? Jeg må komme meg til en lege og få sjekket tilstanden i morgen tidlig, helgen har vært helt forferdelig, usikkerheten knekker meg helt. Har litt såre brystvorter og noe ømme pupper (som absolutt ikke har vokst), men er ikke spesielt trøtt eller det minste kvalm eller uvel... Har hatt masse, masse mensmurringer hele helgen og har liksom ventet på å begynne å blø hele tiden. Men det kommer ikke noe mer. Er det da gravidmurringer tror dere??? ÅÅ jeg tør jo ikke egentlig håpe.. Grubler veldig! Hva tror dere? (Skulle ønske jeg hadde en lege og et ul-apparat her i leiligheten...!)
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 29. mars 2009 #13 Skrevet 29. mars 2009 føler veldig veldig med deg lioness* kan jo fortelle min historie.. jeg begynte også å spotte når jeg var like langt som deg. hcg'en var høy, steg litt sakte likevel bla bla bla. skikkelige mensmurringer. der jeg jobber har jeg mulighet til hyppig ul.. er veldig heldig sånn. hadde ingen symptomer på svangerskap heller. har vært gravid før og følte at ALT var galt. blødde litt og litt i 3 uker. men ingen slim eller klumper. nå er jeg 10 uker gravid. alt er fint og flott. hjerter slår som bare det, og den beveget seg på siste UL klarer ikke å slippe ned skuldrene helt. mange har uforklarlige blødninger. men uansett, mitt råd til deg er å komme deg til en ul for å få sjekket dette. jeg trodde jeg skullle rable de dagene jeg blødde mest. ble kjempe kjempe kjempe kvlm!!!!! nå er det helt borte. uke 9 først ble jeg trøtt.. og har bittelitt ømme pupper de siste ukene. ikke sammenligne symtpmer.. du blir aldri klok krysser fingrene for deg og håper at den lille spiren sitter der den skal
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 29. mars 2009 #14 Skrevet 29. mars 2009 Ikke tenk på hvilke symptomer du har eller ikke har. Alle er like riktige...! Da jeg gikk med Isa,datteren min, var jeg ikke kvalm, hadde så og si ingen symptomer. Men har vært masse uggen og kvalm denne gangen. Og jeg blødde mer da jeg gikk med henne enn denne gang. Murringer er ingen fasit på noe som helst, så det er umulig å vite. Annet enn at mensen murringer er veeeeeldig vanlig! Jeg trooor at man skal se hjerteslag når man har kommet forbi uke 6. Men dette vet legen din alt om. Kom deg dit og få se at alt er ok. Og deretter må du senke skuldrene! Vi må jo få det til denne gangen! *Klappe på* Lykke til hos legen,vennen! Det er forresten superbra at du ikke har blødd mer,klart det Krysser fingrene for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå