Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Hei Jeg er ei jente på 160, som vanligvis veier ca 48-49 kg, men nå etter omgangssyke x antall ganger de siste 4 mnd er jeg nede i under 44 kg. Er det farlig å være undervektig i lengre tid? Man hører jo om overvektig, fedme, høyt kolestrol osv.. men hva med motsatt vei?
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Hvis du blir veldig undervektig vil du merke det paa daarligere immunforsvar (du blir syk hele tiden) og at du mister menstruasjonen. Sistnevnte er nok det verste for det gaar ut over beinmassen din. For lite naering kan gjoere en mer utsatt for depresjoner og lignende. Men du merker det selv om du er for tynn, tro meg. Og hvis du ikke har noen foelelsesmessige utfordringer med aa faa i deg nok naering vil det nok snart ordne seg :-)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Har heldigvis ikke mistet menstrasjonen, men dårlig immunforsvar det har jeg i hvertfall fått. Har så og si aldri vært syk av den typen forkjølelse, omgangssyke osv, men i år har jeg vært skikkelig forkjøla (og jeg som trodde folk bare sutra for ingenting), og hatt omgangssyke 7 ganger, er generelt sliten, slapp og nærmer meg sammenbrudd føles det som. Akkurat de dagene jeg har omgangssyke (varer bare 1-2 dager) så spiser jeg så og si ingenting, men ellers er jeg flink og spiser mye. (2 brødskiver til frokost, 4 til lunsj, middels stor porsjon middag).. Får satse på bedre tider
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 hei:) jeg er 158 cm høy og vanlig 48 kg. når jeg blir syk detter jeg fort ned til 44-45 kg og kan holde meg på den vekten noen uker før jeg kommer til normal vekten igjen.. det er ikke farlig, men man burde prøve å komme opp på normalvekten igjen når man er blitt frisk igjen. det som er når du spyr så er det mest veske tap du har, ikke så mye av fettreservene forsvinner, og da er det lettere å komme seg opp igjen. men om du har vansker med å spise de ukene du er syk vil du jo selvsagt miste en del av fettet også. men da gjelder det bare å spise litt når du klarer å da får kroppen litt næring. når man er liten og tynn fra før så er det ikke så lett å legge på seg igjen, men det er nok ikke direkte farlig så lenge det ikke går veldig lang tid:)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 jeg er 170 høy, og veier 45 kg. Er veldig tynn, men ikke syk! Har alt jeg trenger av næringsverdier osv... Mern jeg har vært nede i 40 kg og, og da kjente jeg att kroppen slet litt ja..
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Å være svært undervektig over lang tid er farlig. Det sliter blant annet på de indre organene.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Underernært er farlig,. er man ikke underernært er man vel heller ikke undervektig,- selv om man er veldig lett Man kan være underernært og overvektig derimot... Det er under-/og feilernæring som er det skumle---i alle tilfeller..... Hva med å få "kosttislkudd" på apotek eller helsekost?? Erneringsekspert kan være til hjelp???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå