Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter med å huske på å gi jenta d-dråper hver dag. Det blir som regel glemt. Men så har jeg begynt å lure; er det virkerlig så nøye om de får tran/dråper?? Jeg fikk ikke tran da jeg var liten, og mamma fikk iallefall ikke tran, og d-dråper fantes ikke da hun var lita.. Og det har nå blitt folk av oss også..;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke dumt aa gi, men om du glemmer en gang i blant er det sikkert ikke krise. Etter hvert da smaaen ble stor nok til aa spise mat begynte jeg aa ta d-vitaminene hans i maten hver morgen. Da var det mye lettere aa huske paa syntes jeg :-)

Skrevet

glemmer også å gi tran. eller hun minste vil ikke ha det heller, så kutta det bare ut til henne. tranlukta gikk ikke vekk fra klær og måtte kastes. kjøpte d-dråper idag. tror jeg må henge en lapp over stellebordet hvis jeg skal huske å gi det. gutten er 2 1/2, og liker tran kjempegodt, men jeg er helt kronisk på å glemme:-/ tror ikke det er farlig, men sunnere og bedre om de får det. problemet mitt et at når det må oppbevares i kjøleskap, så glemmer jeg det. hadde jeg kunne hatt tranflaska rett ved stellebordet, skulle jeg ihvertfall kunne greid å gitt storebroren det. har ikke sjekket enda om d-dråpene skal oppbevares i kjøla. hvis de kan settes oppå boksen med melkepulver kan jeg kanskje huske det..

Skrevet

D-dråpene skal bevares kaldt ja...hvis de kunne stått på badet, hadde jeg sikkert husket det jeg også...:P

Tran har vi prøvd vi og, men snuppa her gulper som bare det, så det ble tranlukt på både henne og meg til slutt, så det sluttet vi fort med...:/ Men vi burde kanskje prøve med tran etterhvert når hun blir litt større.. hmm... Det er ikke lett dette i ammetåka å greier...;)

Skrevet

Alarm på mobilen! Fungerer ihverfall på meg, med noen vitaminer som skal tas om kvelden. Glemmer de alltid ellers...

Skrevet

He he, det er det. Det er sikkert derfor det ble greiere aa huske paa da jeg kunne ha det oppi mat, for da maatte jeg uansett innom kjoeleskapet en tur ;-) Men det er jo viktig da for at barnet skal faa en solid beinbygning, saerlig her i nord hvor det er daarlig med solstraaler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...