Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 I dag er jeg 18+3 og har gått opp 2.2 kg så langt. synes ikke det er så ille egentlig:)
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Jeg er 15+3. Veier 6kg mindre enn når jeg ble gravid. Har vært og er fortsatt veldig kvalm, med to innleggelser, derfor har kg bare rast av. Regner med de kommer tilbake smått nå når jeg spiser litt igjen!
Nangiliama Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Jeg er 15+4. Veide 66 før jeg ble gravid, men det er i god overkant av det som er normalvekta mi da.. Gikk ned 4 kg de første 10 ukene, og veier nå 64,5kg, som er det samme som i uke 12. Er veldig fornøyd med det, for jeg har ikke vært kjempeflink å passe på...
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 Jeg er 19 uker og har gått opp 2 kg og er fornøyd med det, har litt igjen fra forrige gang jeg var gravid så håper jeg klarer å holde meg under 10kg denne gangen:)
Ønskenurk i magen-har født:-D Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Er 15 uker og gått opp ca 3,5kg. Holdt meg til 2kg etter 1.trimester, men så sjekka jeg i går, og da var det 1,5 til.... Men er så trøtt og sliten om dagen, så det er lettvint mat og sjokolade som frister. Er egentlig veldig opptatt av maten fra før, så håper det stabiliserer seg snart. ...
Trejenter? Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Litt vanskelig å si hvor mye jeg har gått opp men jeg har stått ganske still fra uke 6 til nå ( er 15+2), kanskje opp 1-2kg. Veid med ulike klær hos legen. Veide meg i begynnelsen av des (før jeg ble gravid) og fra da har jeg gått opp 4-5 kg. Litt dumt men jeg gikk jevnt opp i vekt hele fjor :S....sakte men sikkert. Håper på bedre form, våkne fra den mer eller mindre konstante trettheten....
laffi - fødeklar :) Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Hmmm... jeg er 26+1 i dag, og har gått opp ca 9,5 kg.... tror kanskje det ikke er så gæli, men regner uansett med å gå opp en god del. Gikk opp 20 kg totalt sist. Og har allerede begynt å få hevelser i kroppen, så...
Ungspika_m_gutta Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 Idag er jeg 25+0 (Uææ, trudde jeg var i uke 24 enda, hehe) og jeg har gått opp ca. 6 kg, kommet en del den siste mnd.. Ikke noe vann enda, heldigvis! Gikk opp 20-25 kg sist, men det var nok mye takket alt vannet. Så er vel innstilt på at slik kan det bli denne gangen også..
h.hippo Skrevet 28. mars 2009 #9 Skrevet 28. mars 2009 Litt usikker, det varierer litt fra dag til dag.. Så jeg lurer på om jeg allerede har litt vann i kroppen! Men jeg er 15+4 ca tror vi... og har vel egentlig ikke lagt på meg noe særlig.. Enkelte dager veier jeg det samme som før, og enkelte dager en kg ekstra.. så det er ikke så ille. Gikk opp 25 kg sist, og må innrømme at jeg håper å holde meg godt under det denne gangen.. Da følte jeg meg tung og lite bevegelig!
FødeklarTaus <3 lilletulle <3 Skrevet 28. mars 2009 #10 Skrevet 28. mars 2009 en kg...veide meg når jeg stod opp i dag....er 21 uker:) er fornøyd med det, la på meg 25 kg med den første, men ikke denne gasngen nei..hehe:)
TreHjerter Skrevet 28. mars 2009 #12 Skrevet 28. mars 2009 Så flinke dere er jenter!!! Jeg er 22+4 og har gått opp hele 9 kg siden jeg ble gravid. 5 av dem kom de første 10-12 ukene :S Og det selv om jeg spiser sunt (dilla på grapefrukt og sukkererter...) og er mer aktiv enn i forrige sv.skap... Men regner ikke med at det totalt blir så mye mer enn de forrige, gikk opp rundt 18 i begge tidligere sv.skap og de forsvant fort. Men jeg føler meg mye lettere enn vekten tilsier da, og er ikke helt vant med magen, dulter borti over alt, he-he....
det spirer Skrevet 28. mars 2009 #13 Skrevet 28. mars 2009 Denne jenten er 16 uker på vei og gått opp 2,2 kilo. Fått mage og større pupper så det meste ligger der. Veldig fornøyd med det så langt.
Prinsen & spiren Skrevet 28. mars 2009 #14 Skrevet 28. mars 2009 Er 21 uker på vei snart, og har gått opp 1,5-2 kg.
Gjest Skrevet 28. mars 2009 #15 Skrevet 28. mars 2009 22 uker og har gått opp 5 kg.Litt for mye men føler ikke jeg kan gjøre så mye annerledes.spiser helt normalt og mosjonerer. Men kiloene kommer visst uansett de..
♥tosmåtroll♥ Skrevet 28. mars 2009 #16 Skrevet 28. mars 2009 Huff å huff....nå føler jeg meg enda feitere.....Er 25 uker...og har gått opp 10 kg!! Hjeeelp!! Har bekkenløsning og klarer ikke å bevege meg stort....er vant til å gå/stå hele dagen til plutselig sofaliggende! Nå må jeg legge til at jeg synes veldig synd på meg selv, og mat er blitt veeeeldig godt di sisste ukene!! :-) Håper bare jeg blir 100% frisk etter fødsel så disse kg kan gå av like sjapt som di kom!!
imoen Skrevet 28. mars 2009 #18 Skrevet 28. mars 2009 Jeg aner faktisk ikke. Har ingen intensjoner om å veie meg før jeg skal på kontroll i uke 24. Jeg er i uke 22 nå. Hadde det ikke vært for at magen helt nederst har est ut (typisk guttemage på meg), så hadde jeg fint passet alle de vanlige buksene mine. De passer over rumpe og lår, men lar seg ikke kneppe igjen. Jeg regner uansett med at jeg har gått opp et par kilo da.
09 <3 16 <3 Skrevet 28. mars 2009 #19 Skrevet 28. mars 2009 er 21 uker og har gått opp 2 kg.. noe jeg la på meg tidlig i sv.s.
meandmylittle Skrevet 28. mars 2009 #20 Skrevet 28. mars 2009 Fælt så lite dere har gått opp i vekt da!! Men det kommer vel litt an på hvor mye man veide før man ble gravid også har jeg forstått og hørt... Selv veide jeg 56 før jeg ble gravid og er 168cm høy,så var jo i utgangspunket ganske tynn.. Er i min 26 uke nå og har gått opp 11 kilo!! Så må nok menge meg litt med "juliguttimagen" her tror jeg:-) Har forresten en juligutt i magen jeg oxo.-)hihi.. Blitt veldig sofaliggende jeg også,pga at bekkenplager og sykemelding og er fryktelig glad i mat. Satser på å trene masse når høsten kommer,for har en brudekjole jeg må komme inn i:-)
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 28. mars 2009 #21 Skrevet 28. mars 2009 Er det ikke greit å ta med hvor mye man veier og hvor høy man er når man forteller hvor mye man har gått opp? For det har jo litt å si!! Jeg er iallefall 1.63 høy og startvekt var 61,5 kg. Veier nå mellom 64,5 og 65 kg, altså har jeg gått opp mellom 3 og 3,5 kg. Syns det er helt ok. Brystene har gåt opp en cup str og magen vokser... Målet er å ikke gå opp mer enn 15 kg. Men får se da, skal jo gå høygravid hele sommeren, og er redd det er god sjanse å få masse vann i kroppen! Jeg er 19+2 idag:-D
Artica Skrevet 28. mars 2009 #22 Skrevet 28. mars 2009 Helt enig med skrulla. Man får jo nesten prestasjonsangst når man ser hvor lite andre legger på seg. Jeg er 1.67, og min ikke gravide vekt var på 53. Nå veier jeg 55.5. Brystene har gått opp en cup str, og magen har også begynt å voske. Målet mitt er å spise sunt hele svangerskapet, holde meg unna alt som heter godterier. Har sluttet helt med brus, enda jeg før graviditeten drakk 1,5 l cola light. Nå flyr jeg rundt med vannflaska mi. Faktisk det eneste som frister av drikke. Dette er 4 mann. Og med min første la jeg på meg 17 kg, Nr 2 la jeg på meg 11 kg, men han ble født 5 uker før termin. Nr tre la jeg på meg 24 kg. Etter sistemann gikk jeg på vekta 5 dager etter fødsel, og da hadde jeg to kg igjen til startvekta mi. Ergo tenker jeg at vi heller får fokusere på å spise sunt, og ikke legge for mye i at vi går opp i vekt. Skal iallefall minne meg selv på dette når kg renner seg på
Mormus Skrevet 29. mars 2009 #23 Skrevet 29. mars 2009 Er i dag 18 uker på vei og har gått opp 4 kilo. Synes det er grusomt!!! Men ja,- helt naturlig... ) Er sunn og frisk, så antar det skal gå bra med meg også - som så mange andre før meg
Humla&mini Skrevet 29. mars 2009 #24 Skrevet 29. mars 2009 Jeg er 27+1 og har lagt på meg ca 1kg. Har kun fått mage. Så det er litt deilig..
ViljaH Skrevet 29. mars 2009 #25 Skrevet 29. mars 2009 Jeg er nå 20+5 og har ikke veid meg siden 18+2. På de ti ukene mellom kontroll i uke 8 og 18+2 hadde jeg gått ned nesten 8 kg! Jeg har ikke slanket meg, og ble overrasket selv, jeg bare spiser bedre og trimmer mer, dvs. går tur. Ikke noe godteri og chips, masse grønnsaker, frukt og vann. Jeg har kanskje gått opp en kg igjen siden da, da jeg har fått større mage. Jeg var ca 10-15 kg over idealvekt da jeg ble gravid, og prøver derfor å ikke gå opp så mye ekstra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå