Mom2Two Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Jeg synes det er litt rart, for hver gang jeg får et brev som ser ut som det kan inneholde noe av verdi, så er det forsøkt åpnet... Ggrrrr...
It's all about me Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Jøss, da hadde jeg begynt å lure ja. Selv stoler jeg mer eller mindre på dem, men langt ifra 100%. Alle yrkesgrupper har uærlige medarbeidere, garantert også Posten.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Jeg stoler ikke på de.Her har det forsvunnet masse post
Mom2Two Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2009 Og i tillegg til dette, så får vi daglig 2-3 brev i vår postkasse som ikke er til oss... Ikke akkurat betryggende..
meg & to små vampyrer Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Nei, fordi han er et surrehue som legger pakker på trammen til naboen vår fremfor å skrive hentelapp. Hver gang vi får en pakke gjør han dette. Det er ikke slik at dette er verdens tryggeste strøk for post heller, med hospits rett borti gata. Jeg måtte til slutt sende inn en formell klage jeg om manglende tillit til posten osv. Da bedra det seg litt.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 ja jeg stoler på posten/postbudet. men nå er jeg postbud selv da. de jeg derimot ikke stoler på, er ungene i gaten. de har hatt det gøy med posten vår før. så nå skal vi ha hengelås på postkassen
Mom2Two Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. mars 2009 Vi bor midt i Oslo, så ikke akkurat trygt her heller sånn sett.. Og ofte om brev blir lagt feil, så legger folk dem bare i gangen ved postkassene. Da kan hvem som helst som går forbi snappe det med seg. Kjedelig når man bestiller billetter og slike ting.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 Hei! :-) Jeg er selv postbud og det er et veldig strengt og taushetsbelagt yrke, så dei skal man så absolutt stole på! Så det skal noe til for at det er noen i posten som har gjort dette, men jeg kan selvfølgelig ikke svare for alle som er postbud da, finnes vel kanskje noen uærlige, men da henger jobben deres i en tynn tråd!
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #9 Skrevet 27. mars 2009 Jeg stoler på at postmannen her er ærlig. Får pakker ukentlig levert på døren og han oppfører seg veldig personlig. Det jeg stusser på er at det virker som om de har rutiner ifh utlevering av brev. Mandag er kun reklamedag. Tirsdag og torsdag får vi brev. Resten nada. Hva skjer liksom?? Det kan umulig være tilfeldig! Er så ofte at brev tar enormt lang tid. De kan være poststemplet 2-3uker før vi har dem. Veldig irriterende når det gjelder innkallelser. Var feks arb.ledig en periode hvor NAV bestemte seg for å kalle inn til møter på kort varsel pr post. Var staidg jeg måtte ringe å si at jeg ikke viste om det møte jeg skulle vært på for et par uker siden. Ble som regel ikke trodd, og fikk det styret med dagpengene.
Mom2Two Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. mars 2009 Men det er ingen andre som har tilgang til posten. Man må ha nøkkel for å åpne postkassene...
meg & to små vampyrer Skrevet 27. mars 2009 #11 Skrevet 27. mars 2009 Man kan jo ikke stole på et postbud som legger pakkene våre på trammen til naboen da... vi har jo hengelås på postkassen for en grunn, det er et utrygt nabolag i forhold til viktige papirer. Men i alle yrker finnes det noen som ikke er helt egnet eller som ikke er like gode på jobben som de andre. Jeg anser dette som et budspesifikt problem begrenset til akkurat dette postbudet.
2søtesmåh Skrevet 27. mars 2009 #12 Skrevet 27. mars 2009 Ikke posten som leverer alle pakkene som sendes...Mange velger andre budbyrå..Ellos og SParkjøp er to bedrifter som bruker hver sin leverandør av pakker,- IKKE den samme, som ikke er posten.....
JenteOgGutterMamma! Skrevet 27. mars 2009 #13 Skrevet 27. mars 2009 Hei igjen! Det er IKKE lov til å legge igjen pakker på trappa, hvis det er hentelapp på dei, dvs. at det er pakker du skal signere for når du får dei! Og verdipost som rekomanderte brev/pakker er det KUN den som brevet/pakken er adressert til som kan ta imot personlig! Dette er VELDIG strengt! Men er det det som vi i posten kaller "klomp", altså småpakker som kommer som brev kan disse legges i postkassen om det er plass, men IKKE på trappa til folk! Da skal det skrives ut pakkelapp slik at du henter pakken på det lokale postkontoret! Dette syntes jeg du skal kunne ta opp med posten, og klage på! Klem! :-)
camilla^ Skrevet 27. mars 2009 #14 Skrevet 27. mars 2009 Ja jeg stoler på han. Hyggelig og blid. Og møtes vi ute når jeg skal hente posten slår vi av en liten prat. Aldri hatt noen brev på avveie, åpnede poster osv. Ett brev som har kommet feil, men kan da ikke forvente at alt skal komme riktig til enhver tid heller. Ikke hans skyld at andre skriver feil addresse heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå