Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Fødte der sist, for nesten tre år siden. Joda, fødselen var jo ok. Ble brukt som treningsklut for en turnuslege, det er jeg veldig misfornøyd med. Endte med 3 forsøk med vakuum, heldigvis tok overlegen siste forsøket, ellers hadde vel det også mislyktes og det hele endt med keisersnitt. På barsel var de veldig søte, men var ingen som ga meg omvisning da jeg kom eller fortalte hvor jeg kunne finne mat og slikt. Overhørte dette tilfeldigvis da nestemann kom inn på rommet. Synes også jeg fikk dårlig hjelp med amming, hadde problemer med å komme igang, og få til å legge til selv, og det var ingen som klarte å foreslå at jeg kunne prøve sittende, alle som skulle hjelpe meg insisterte på liggende. Men er jo mye lettere å legge til når man sitter! Men alt i alt, så kunne jeg gjerne født der en gang til, bortsett fra at vi nå har flyttet langt unna. Fikk forresten veldig god oppfølging i svangerskapet, var på flere tilvekstkontroller, og hyppig på slutten. Følte meg ivaretatt da.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Ikke fornøyd i det hele tatt:( Førstegangs fødene og ble etterlatt helt til meg selv. Klarte ikke å reise meg etter fødselen, på nesten 2 dager, for å si det sånn, Vesla lå med full bleie og ingen gadd å hjelpe meg med det. Fikk heller ikke i meg mat på de 2 dagene ettersom jeg ikke klarte å hente det selv! fikk beskjed om at det var selvbetjening!! Hvis du ikke er frisk og rask etter fødsel så blir man fort etterlatt til seg selv. Det syntes jeg var veldig dårlig. Hadde masse forventninger men i stede sitter jeg igjen med at jeg aldri mer skal føde der. og når man er førstegangs, og ganske sårbar fra før av, så trenger man ikke akkuratt den behandlingen der!
Stratos med 3 barn Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 Styr unna! Jeg hadde dessverre heller ingen god opplevelse der. Men det var før det nye sykehuset var ferdig, så det kan jo hende at ting er endret nå, selv om min dårlige erfaring går vel så mye på mennesker jeg møtte....
Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-) Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Hadde ks der. Utrolig misfornøyd med anestesilegen under ks osv. Skal visstnok få trillingene mine der men gyn sier jeg skal få de på riksen istedet og etter sist dårlige opplevelse så tror jeg at jeg stoler på han...!!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Jeg har født på det nye sykehuset. Vrldig bra fødsel, men barselsoppholdet va elendig. Det er ikke nok plasser, det sier til og med dem som jobber der. Lå først på et kontor på føden, der de glemte meg hele tiden, så "hotellet" som bare er en oppbevaringsplass med lav bemanning. 3 døgn kom vi på barsel, der var det bra. Har ligget på hotellet på Ullevål som er mye bedre.
Lea1977 Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Jeg skal føde der om noen dager eller innen en uke så da kan jeg fortelle dere hva jeg synes :=) Mine venninner har hatt både kompliserte og ukompliserte fødsler der og de er alle veldig fornøyd så jeg gleder meg. De er alle veldig "sterke" og bestemte frøkener så det har nok litt å si. På sykehus generelt så må man stå på krava og be om hjelp når det trengs. Dra i snora og spørr og evnt krev hvis nødvendig! For det er ikke noe hotell og de har nok å gjøre og klarer ikke å fange opp alt i en hektisk hverdag. Dette er jo også hverdags for de men ikke for oss. Lykke til alle jenter
Bøtteknott Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 Dette høres jo ikke så veldig fristende ut for de som er førstegangs, da..! Er det flere som har født på det nye Ahus som kan fortelle litt? Vel er det 3 mnd til jeg skal dit., men nå kjente jeg at jeg ble litt skeptisk..
juli-jenta Skrevet 27. mars 2009 #9 Skrevet 27. mars 2009 Jeg skal også dit om en tre mnd tid så dette var jo ikke veldig inpsirerende å lese. Men, min kollega fødte der i fjor, og har bare godord å komme med:)
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #10 Skrevet 27. mars 2009 Meget fornøyd, både med føden og barsel. Eneste negative jeg kan komme på er at man ikke fikk lystgass (men det får man jo nå på nye)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #11 Skrevet 27. mars 2009 Jeg var veldig fornøyd med selve fødeavdelingen, men barsel var en helt annen sak. Der var de kjempestresset og hadde alt for mye å gjøre. Hvis jeg lurte på noe var svaret jeg fikk at "jeg kommer snart tilbake" men ingen kom. Under hvilestunden skulle "de" ta seg av datteren min, jeg var utslitt etter en kjeeempelang fødsel og jeg skulle få lov til å sove litt. Datteren min hadde akkurat spist. 10 min etter at jeg hadde sovnet så våknet jeg av at en dame dro opp skjorten min og ned med bhen for at jeg skulle amme datteren min....som akkurat hadde spist. Greit nok, men jeg fikk det ikke til så måtte ringe for å få hjelp men fikk det ikke til da heller. da stod jeg opp, tok med meg datteren min og gikk for å finne mannen min. Men da fikk jeg kjeft gitt for at jeg ikke hadde prøvd lenge nok med ammingen. Fikk også "kjeft" for å i det heletatt blitt gravid da jeg helst ikke ville se på da de tok tempen i stumpen på lille babyen min. Var helt klart ikke egnet som mor hvis jeg ikke tålte det. Det endte med at jeg dro hjem samme dag. Men, har ikke mistet motet og jeg skal føde på den nye avdelingen nå i April:)
tesseliten Skrevet 27. mars 2009 #12 Skrevet 27. mars 2009 Jeg som skreiv litt lengre opp her, førstegangs jeg også! Føden var kjempe bra, de var super dyktige og veldig koslig, de på Barsel derimot var det helt jævlig, lå alene på gangen først, også ble jeg flytta inn på rom med en utlandsk dame, hun ikk tydligvis gjøre hva hun ville, ungene henns lekte med bamsene til jenta mi, heiv de rundt omkring, det kom folk til alle døgnets tider, med masse mat og alt.. uff.. det var helt grusomt. De som jobba der var ikke noe flinke heller, jeg dro i snore titt og ofte ettersom jeg ikke kom meg opp, da fikk jeg vite at det var selv betjening der osv.. uhøfflige, ikke veldig hjelpsomme, og er der kun fordi de MÅ virker det som! Jeg satt og grein så fort sambo dro, han fikk ikke sove over. Aldri mer Ahus!!!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #13 Skrevet 27. mars 2009 Jeg fødte på A-hus og var kjempefornøyd både med barsel og føden. Fødselen gikk forholdsvis raskt, men jeg fikk den hjelpen jeg trengte underveis og når jeg fikk problemer med å få ut mini selv, så hjalp de meg så han kom trygt ut likevel. På barsel syns jeg at jeg fikk all den hjelpen jeg trengte. Jeg fikk ingen omvisning, men jeg måtte ligge i senga en stund etter at jeg kom dit fordi jeg hadde mistet en del blod og derfor kunne jeg ikke få det med en gang og så tenkte de vel ikke over at jeg ikke hadde fått det senere. Jeg spurte hvor jeg kunne finne ting når jeg lurte på hvor det var og fikk svar hver gang. Jeg trengte mye hjelp til ammingen og fikk hjelp hver gang jeg spurte. Av og til kunne det ta litt tid, men sånn er det av og til. Hvis de er uheldige, så drar jo alle i snora og vil ha hjelp på en gang. De passet også på mini noen timer den ene natta sånn at jeg fikk sove litt. Da hadde han akkurat fått mat, så vi avtalte at de skulle vekke meg etter ca3timer sånn at han kunne få mat på nytt og de timene sov både han og jeg godt. Jeg er helt sikker på at uansett på hvilket sykehus man føder, så kan man være fornøyd og misfornøyd. Det er så mange som jobber på et sykehus at jeg tror ikke at alle et sted er enten flinke eller ikke flinke. Jeg fødte på gamle A-hus og lå på den barselavdelingen som har dårligst rykte og kunne likevel ikke vært mer fornøyd med de som jobbet der. Fikk mye hjelp til både bleieskift, bading og amming av verdens snilleste dame, som jeg antar at var barnepleier. Leste over her at en var misfornøyd med at en legestudent el hjalp til med fødselen og det er klart det er kjedelig når de ikke får det til, men alle som skal lære seg et yrke må øve seg. På min fødsel var det en sykepleierstudent som var med og det hadde jeg ingen problemer med å si ja til. Hun gjorde ikke så mye annet enn å se på og assistere samboeren min med å hjelpe meg, men jeg hadde med glede sagt ja til å ha med legestudenter eller jordmorstudenter også. Jeg har en jobb selv hvor jeg vet den eneste måten å lære seg faget ordentlig på, er å øve seg, så da lar jeg folk øve seg på meg også. Selvfølgelig er det kjedelig når de ikke får det til, men da er det jo også en selvfølge at den som er med for å veilede, overtar. Jeg ville ikke gruet meg i det hele tatt til å føde på A-hus, men husk å be om hjelp så mye du har behov for. Hvis de sier at du bør/må klare ting du ikke klarer selv, så er det bare å gi beskjed om at det ikke er mulig. Jeg tror også de som jobber på barsel ser bedre enn man gjør selv hva man kan klare. Jeg trodde jeg nesten ikke klarte å komme meg ut av senga, men ble "lurt" inn i dusjen og klarte å dusje uten å besvime, så hun som lurte meg hadde helt rett og det tror jeg de ofte har (selvom de er mennesker de som oss og kan ta feil). Dette ble langt, men jeg syns A-hus fikk ufortjent mye negativt. Lykke til med fødselen.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 27. mars 2009 #14 Skrevet 27. mars 2009 Fødeavdelingen var ræva, hastekeisersnittet jeg til slutt måtte ha, ble bra og barsel var bra.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #15 Skrevet 27. mars 2009 Hei. Har født 3 ganger på gamle a hus og har vært veldig fornøyd med både føden og barsel alle gangene. Stemmer nok at det er høyt tempo på barsel, men det er de jo også ærlige på. Jeg fikk beskjed alle tre gangene om at det var mye å gjøre og ikke sikkert de kom inn så mye på rommet, men det var bare å spørre så skulle jeg få hjelp og det fikk jeg... Skal føde på nye a hus i mai og er veldig spent på hvordan det blir:)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #16 Skrevet 27. mars 2009 Fytti katta som jeg gruer meg nå!! har termin nå i april... Og jeg har hørt så mye ymse om A-HUS! Fy hvor jeg angrer på at jeg valgte det stedet. Men, samtidig, så er de jo underbemannet mange andre steder, og det tror jeg bestemmer "servicen" blant pleiepersonalet. Jeg er ikke så bekymret for barselavdelingen, man må jo selv være flink og be om hjelp. Fødte på Riksen sist, og der er de heller ikke tankelesere. Måtte ringe på hvis det var noe jeg trengte assistanse til, skifte bleie, amming. Jeg gjorde selv avtale med personalet om veiledning under stell av navel og bading. Dessuten var de ekstremt opptatt av at man på død og liv skulle amme, selv om blodspruten stod--- Tror man må være pågående selv. Og så er de tilgjengelige dersom man trenger hjelp til noe. Man må også be de om avlastning om man trenger det, de ser det ikke automatisk på en om man føler seg sliten. Men nå er jeg 2.gangs og bærer nok preg av å ha litt erfaring. Det er ikke så greit når man en usikker på alt! Men de fleste ting går seg til uansett. Men det som derimot er viktig for meg er at de er flinke på føden! Det er jo der man har minst kontroll, og må stole på at de kan tingene sine--- Lykke til alle dere som har fødsel forestående! Håper alle sitter igjen med en fin opplevelse til slutt uansett. Gleden over å ha satt et nytt liv til verden overskygger det man evt må oppleve av negative ting.
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 28. mars 2009 #17 Skrevet 28. mars 2009 Jeg er egentlig gansk fornøyd med Ahus, fødte på gamle da. Jeg angra og, som noen sier over her, at jeg valgte Ahus, men er i grunn glad for det nå, for hadde jeg valgt Kongsvinger så hadde jeg nok født i bilen. Når jeg fødte (mai) så var det smekkfullt på på føden, så var en del alene, vi var der kunne i 2 timer og 3 kvarter før jenta var ute da. Kunne kanskje tenkt meg at jm kom inn litt oftere å sjekka hvordan det gikk, jeg åpna med 5 cm på 1 time så car ganske intenst, men følte heller ikke på å ringe på de, gikk jo greit. Men syns både jm og banrepleier var flinke under selve pressriene, der er jeg fornøyd. Når det gjelder barselavdelinga så er det så som så, eller jeg fikk veldig mye hjelp, gjorde det, de hjalp meg med amminga hver gang jeg skulle prøve det (gikk ikke i det hele tatt, ble flaskemamma) de hjalp til når vi skulle bade frøkna og de tok henne hver natt faktisk (er en liten historie til det, men...) Det jeg kan huske nå at jeg "kicka" litt på var at de sa så forkjellig med tanke på matinga, det var ingen som tvang med til å amme, men for noen så var det en selvfølge at jeg gjorde det, de som ikke hadde fått det med seg a vi sleit, ei annen nekta meg å gi flaske til jenta, måtte få i gang amminga, og ei annen en sa at det skulle jeg ikke høre på, var mitt valg, var tross alt et mor-barn vennelig sykehus, så her skulle ingen nektes noe når det gjaldt det. Hun pleieren var jeg storfonøyd med. Det jeg er kjempe misfornøyd med er utreisesamtalen, der pratet en jm student om prevensjon og amming, jadda, veldig intressert i prevensjon 3 dager etter fødsel. Trudde man skulle få prate om fødselen jeg, men ikke et ord ble nevnt der, og jeg glemte jo helt å spørre om det, mye annet som var i hodet mitt..hehe..Så det fikk jeg prate med hs om etter noen uker, og det var kjempe viktig, så husk det, ellers så går man bare rundt å tenker på masse angående fødselen. Oj, dette ble jo kjempe langt, men alt i alt så er jeg egentlig veldig fornøyd med Ahus, skal føde der igjen en gang jeg blir gravid. Lykke til alle sammen:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #18 Skrevet 28. mars 2009 A-hus var knallbra!! Jeg fikk kjempegod hjelp til amming og alt annet. De tok mini noen timer på natten , da jeg var sliten.Han sov veldig lite. Jeg fikk være der så mange dager jeg ville , barsel avd var koselig og det var de som jobbet der også.Flinke var de også. Jeg hadde aldri gruet meg til å føde der. Men alle har forskjellige erfaringer uansett hvor man føder . Dumt å grue seg på forhånd da er det lett å se negativt på det meste., mange som har synes at A -HUS har vært veldig bra også. En viktig ting er også at man må spørre om ting hvis man lurer på noe. Alle kan ikke vite hva du trenger , føler deg usikker på. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #19 Skrevet 28. mars 2009 Jeg var førstegangs for to år siden og husker jeg var veldig spent på a-hus for jeg hadde hørt mye negativt. Heldigvis ble jeg positivt overrasket. Fødselen endte i akutt keisersnitt, men de hadde likevel kontroll og handlet raskt. På barsel var jeg heldig med å få enerom og fikk være der så lenge jeg ønsket. De fleste var hyggelige og oppmerksomme, men husker også de som nok var lei og maste mye øm amming. Selv ville jeg amme, men ved keisersnitt kan det komme noe tregere igang. Nattvaktene var veldig hjelpsomme! Til høsten skal jeg tilbake og jeg har ingen negative forventninger.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2009 #20 Skrevet 28. mars 2009 Jeg fødte på gamle a-hus og var kjempefornøyd!!Hadde en helt fantastisk jordmor,rolig og støttende og oppmuntrende.veldig fornøyd med barsel oxo,eneste negative var at de jeg var på rom med hadde besøk langt ut på kvelden.Men de fikk jeg fort kastet ut:)
FåttPrinsenMin:) Skrevet 28. mars 2009 #21 Skrevet 28. mars 2009 Jeg fødte på gamle A-hus - og jeg er storfornøyd. Jeg kom i hui og hast en måned tidligere enn planlagt, fødselen gikk veldig fort.. Men de var supre alle mann, følte meg trygg hele veien! På barsel har jeg heller ikke noe negativt å si.. Og da jeg skulle reise, sa de at om det var noe som helst jeg lurte på , så var det bare å ringe dit direkte, eller å komme tilbake! Tror det er litt som du gjør det til selv jeg (på barsel ja ).
Lea1977 Skrevet 29. mars 2009 #22 Skrevet 29. mars 2009 En venninne av meg fødte der i dag og hun er storførnøyd. Hun skrev at det var ett flott sykehus og flotte jordmødre. Så det innebærer at alle jeg kjenner som har født der,og det er 6 stk er knall fornøyde :=) Det lover godt.
Puuzen86 Skrevet 29. mars 2009 #23 Skrevet 29. mars 2009 Jeg fødte på Nye Ahus og er stor fornøyd:D:D Hadde litt problemer med en av de pleierne på barsel men ellers var alle kjempe snille, og veldig hjelpsomme:) Jeg gleder meg faktisk til neste gang jeg blir gravid og skal dit igjen;D
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #24 Skrevet 29. mars 2009 Noen flere som har født på nye Ahus? Føler det blir feil når alle stort sett har vært på gamle Ahus, for det er vele en del som er litt annerledes på det nye. Kanskje ikke alle folka, men omstendighetene rundt har vel også noe å si på de som jobber der..
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2009 #25 Skrevet 29. mars 2009 jeg har ikke født der, men leser "født på ANUS" i overskriften bare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå