På`an igjen...har født... Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Har så lyst på vaffler men de jeg lager blir bare harde. Noen som har en fin oppskrift på gode myke vaffler?
coriander Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 jeg har ikke noen spesiell oppskrift på vafler, lager etter "øyemål" hver gang, men det jeg har oppi f.eks ved bruk av en liter melk er: 3-4 egg ca en dl sukker 2 ss vaniljesukker pisker alt dette og tilsetter h-melk, ca en halv dl smelta smør og rører med hvetemel til det blir tykt.. har også oppi lettrømme ( alt fra noen spiseskjeer til et halv beger - kommer an på hvor mye som står i kjøleskapet for å bli brukt opp) har også hatt oppi vanlig små havregryn og noen ganger kulturmelk... unngår vann i vaflene, da blir de sprø, legger dem heller ikke på rist etter steking..
På`an igjen...har født... Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2009 takk:-) da prøver jeg meg på den oppskriften:-)
Tidemann Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 Det kan godt tenkes at det er vaffeljernet som gjør det!!! ulike jern gir ulike vafler...men jeg liker de også myke,så jeg legger de i et koppehåndkle istedenfor rist! har en oppskrift her du kan prøve: 4 egg 200 gram sukker 500 gram mel 2 ts kardemomme 2 ts vaniljesukker 3 dl sur melk 2 ts bakepulver 2 dl vann 150 gram smeltet smør Dette er sjømannskirkens vaffeloppskrift fra Antwerpen:) kjempegod!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå