Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jer er i uke 36 og har lagt på meg 9 kg...

Men kommer vel noen kg til nå siste mnd tenker jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uke 32 på mandag 4,5 kg.

Skrevet

Er i uke 32 og har lagt på meg 9-10 kg... Slår visst dere begge... I følge mannen synes ikke kiloene andre steder enn på magen da, selv om jeg ikke er spesielt stor (mange som sier jeg har liten mage). Tror kanskje jeg har stor morkake. Moren min hadde visst noen enorme noen ved alle tre fødslene - de største de hadde sett på sykhuset... Får prøve å unnskyklde meg med det ;-)

Skrevet

Jeg starter på uke 30 i morgen og har lagt på meg 6 kg.

Skrevet

Er i uke 37+6 og har lagt på meg 13,5kg til nå.

Skrevet

uke 36 og opp 12 kg.

Skrevet

36+1 og har lagt på meg 4,5 kg.

Skrevet

39+2 og har lagt på meg 15,5 kg...

Skrevet

Ser vi er mange heldige som ikke har gått opp så mye.Det som er litt synd med disse trådene er at de som ligger med høyere vektøkning gjerne IKKE skriver det her.Er ikke noe kult og skrive 10- 15 kg mer enn andre , da lar man heller vær så sitter noen igjen med et veldig feil inntrykk av hva som er normal vektøkning i sv.skap osv.

Skrevet

Er 29+3 og har gått opp NULL NADA NIX! :-D Men jeg har mer en nok å ta av fra før, så jeg har allikevel mange kilo å fortsette kampen mot etter fødselen... :-(

Skrevet

Jeg har lagt på meg ca 20 kg (er 40+5). Har nettopp lagt på meg 10 av dem på kort tid!!

Vekten viser nå 72 kg og håper den stopper der. (er 160 cm)

Forrige svangerskap la jeg på meg 32 kg, men da veide jeg litt mindre i utgangspunktet...

Skrevet

Uke 41+0 i dag, og gått opp ca. 6,5 kg.

Skrevet

Jeg er 35+1 og har lagt på meg 15,5 kg til nå!

Skrevet

Jeg er i uke 31 og har lagt på meg

13 kilo till nå siste mnd har jeg stått stille siden hoppet på 4 kilo på 3 uker *grøss*

la på meg 4,5 kilo i første trimesterdvs frem till uke 10 var utrolig kvalm å sliten å jæ***vla sulten

huff hehe det var ikke no god kombination:=)

Skrevet

Da får jeg dra opp gjennomsnittet litt..

Er straks 32 uker og har gått opp ca 17 kg..Regner med det blir noen kg til.. (173cm og 65kg før jeg ble gravid)

Skrevet

Jer er 39+6 i dag og har lagt på meg 11 kilo.Heldigvis stått stille de siste ukene.

Ikke så stor i utgangspunktet så dette holder:) Er bare 157cm og 52 kilo før jeg ble gravid.

Skrevet

36+5 idag og har lagt på meg 7 kg.

Lagt på meg 0,4 - 0,6 kg i uken de siste ukene så

regner med et par kilo til om det ikke skjer noe uventet.

Skrevet

Jeg er 35+5 og har lagt på meg 18 kilo!

Jeg kan ikke en gang skylle på masse vann i kroppen en gang.. det meste av kiloene har kommet som følge av min svakhet for mat og søtsaker!.. men men, man er ikke gravid hele livet, å så lenge man er motivert til å få kiloene av etter fødsel, ser jeg ingen grunn til å ikke kose seg under svangerskapet.. (så lenge det ikke går alt for langt) jeg er 165 cm og veide 65kg før jeg ble gravid :)

Skrevet

Jeg er 30+3 i dag,og har lagt på meg 11-12kg... Også er jeg knappe 1,57m høy,så begynner å se ut som ei lita kule :P Litt skummelt å tenkte på at det nok helt sikkert kommer 5-10 (minst) kg til på kroppen før det hele er over...blir vel masse vann i kroppen mot slutten,så... Men,trøster meg med at jeg i utgangspunktet er ganske sporty og elsker å trene/gå turer,så håper og tror at de kiloene blir borte ganske fort!

Skrevet

Jeg er i uke 29+3 og har lagt på meg 12 kilo.

Skrevet

Hva som er normal/anbefalt vektøkning i svskapet varierer helt efter hvor tung/høy man er.

176 cm og 61 kg førgravid, lagt på meg ca 13-14 kg i uke 40, absolutt ingenting av dette er vann :)

Ved tidligere svskap (+8 og +10 kg) har jeg endt opp som Bergen-Belsen lookalike med godt under førgravid vekt et par mndr efter fødsel. Amming krever energi!

Gjennomsnittlig vektoppgang for norske gravide er 16-18 kg (gamle tall på 12-13 kg er langt unna dagens virkelighet).

Skrevet

Jeg er i uke 35+4 og har gått opp 15,5 kg. Regner med jeg vil ende opp med 20 kg opp totalt. Jeg gikk opp 18 kg med førstemann (fødte i uke 36+5) og alt forsvant igjen etter et par uker. Håper jeg er like heldig denne gangen. Jeg har endel vann...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...