Gå til innhold

når dagmamma er syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør dere andre som har dagmamma når hun er syk.eller skal til tannlege osv? Trekker dere ifra dette på hva dere betaler i mnd, eller må man bare "finne seg i det". min dagmamma har nemlig vært mye ditt og datt i det siste, så jeg har måtte vært hjemme selv fra jobb..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trakk aldri det fra lønnen hennes...Var så sjelden...

Skrevet

Dette hadde vi i kontrakten at vi ikke betalte for, men vår dagmamma var hvit også. Vi betalte for dager da småttis var syk eller av ulike grunner ikke kunne komme, men om dagmamma var syk ble det trukket fra på mndsbeløpet (etterskuddsbetalig).

Skrevet

Vi hadde også det i kontrakten, men følte det ble litt smålig å trekke fra noen få hundrelapper når hun var syk

Skrevet

Da jeg hadde dagmamma, så trakk jeg aldri noe fra lønnen hennes dersom hun var syk. Synes ikke det er riktig. Men dersom det blir veldig mye, så bør dere kanskje snakkes om dette.

Men slik som tannlegebesøk, bør jo ordnes når hun har fri?! Iallefall dersom det lar seg gjøres.

Skrevet

Det avhenger vel av kontrakten deres om hun er selvstendig naeringsdrivende. Hvis hun bare passer ditt barn og er ansatt av deg gjelder vanlige regler dvs at du maa dekke de forste 16 dagene arbeidstaker er syk. Tannlegetime f.eks avhenger uansett av avtalen dere i mellom.

Skrevet

det har vært snakk om 7-8 dager hittil i år, noe jeg syns er mye. greit nok at jeg har en mor som kan steppe inn av og til siden hun har fri 2 dager i uken, men synes ikke jeg kan be henne hver gang heller. hun legger jo planer når hun har fri hun og.. syns dette er vanskelig, iogmed denne dagmammaen min er en veninne av meg...vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...