Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Jeg skal bake en kake til en dåp. Planen er at det skal bli en sjokoladekake, men sjokoladekrem i midten og smørkrem med fargapasta som glasur. Det jeg lurer på er om noen har en god oppskrift på sjokoladekrem/glasur til å ha inni kaka og hvor man får kjøpt fargepasta og evt hvordan type jeg bør ha. Tusen takk for svar:)
rosa76 Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Godt fyll til å ha inni. Erlysebrundt og luftig og smaker kjempegodt:-) 1 l melis(en hel eske) 250 g margarin Røres godt sammen Ha i ca 2 ss bakekakao Ca 4 ss sterk kaffe 2ts vaniljkesukker Rør til det er luftig. Namnam
godiva med 3 gull Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Nesten som over. men 700g melis ( 500 i en eske melis, så må ha 2) 1 plate kokesjokolade (ikke kjøp billig utgaven) 100g margarin 1 dl sterk kaffe Melis og margarin mixes godt! rør sjokoladen ut i kaffen. Kan fint ha litt mer kaffe om du ikke får rørt ut all sjokoladen. dette er kremen som brukes i tropisk aroma. Bruker den selv i selskaper som dåp Pleier være en bankers.
LiTeNoGnEtT=) Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 vil anbefalle deg og ta en tur inn på festkaker.no:) der får du mye tips der ++
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå