Gå til innhold

Hvordan deler dere påsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bf har barnet helgen før påske. Når er det ok at jeg overtar da? (Vi har ingen avtale enda - jobber med den saken).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi vert skilt i 4 år og aldri hatt noe skikkelig ordning med påsken...da barnefar har syns det vert nok med ei helg tydligvis...men i år er palmehelga hans ( neste helg) og da har han sagt at han ønsker ha barnet fra fredag kveld til tirsdag.....så blir resten hos meg.

Skrevet

Som oftes er ungene med fars side av familien på fjellet den første helga og frem til onsdagen (det de skal i år)

Resten av påsken er på med mine foreldre på hytta. Og i år har jeg også fri hele den siste helga, så i år kan jeg feire påske med de.

Vi har ingen fast avtale. Men vi prøver å gjøre det slik at ungene kan få gjort mest mulig og være der de vil.

Skrevet

Hos oss har den ene som regel helga før påske og frem til onsdag eller skjærtorsdag, og den andre helligdagene, annenhvert år (altså spiller det ingen rolle hvem som "egentlig" har disse dagene).

I år hadde mora og samboeren (jeg er stemor) tenkt seg på hytta i helligdagene, og lurte derfor på om gutten kunne bli med dem selv om han var hos dem i helligdagene i fjor også. Nå har det utvidet seg til å bli fra tirsdagen i påskeuka til tirsdagen etter, men vi skal på en ukes sydentur nå, så vi hadde ingen innsigelser på dette.

For oss har delingen midt i påsken fungert bra, men om man f.eks drar på ferie hele den uka er det jo ingen praktisk løsning.

Skrevet

hos oss har vi ingen avtalle på det, min familie har ingen tradisjoner i påsken ut over å spise påskeegg. så her er det sånn:

samvær går som vanlig, med mindre far ytrer ønske om mer eller mindre samvær. uansett vei er det ok for meg.

så vi har litt lite og krangle om når det kommer til påske.. hehe... husker ikke en gang hvem som hadde han når i fjor.

Skrevet

vi deler høytidspåsken annen hvert år.

Skrevet

vi har det samme som anonym. påske,jul,nyttårasften osv er annenhver hos oss. og bf har han to uker om sommeren, hvis ikke han vil ha han lenger da seff ;)

Skrevet

Hos oss deler vi. Palmehelga ett år (palmelørdag til onsdag), og påsken det andre året (onsdag til mandag 2.paskedag). Annethvert år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...