Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Jeg skal bake en kake til en dåp. Planen er at det skal bli en sjokoladekake, men sjokoladekrem i midten og smørkrem med fargapasta som glasur. Det jeg lurer på er om noen har en god oppskrift på sjokoladekrem/glasur til å ha inni kaka og hvor man får kjøpt fargepasta og evt hvordan type jeg bør ha. Tusen takk for svar:)
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 27. mars 2009 Legger til at det skal bli en kake formet som en blomst og at den skal være gul i midten med rosa blader rundt:)
~**nuttis**~ Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 Du kan jo bruke sjokoladekremen i butikken.Ellers kan du lage en melkesjokoladekre,vaniljekrem. Jeg synes det er veldig god med bringebærmousse,for da blir det friskere smak i kaka.Ikke så kvalmende. Ligger oppskrifter på bloggen min. www.leneskaker.blogspot.com
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2009 Takk for svar:) Men hvilken fargepasta skal jeg bruke til smørkremen? Jeg har forstått det slik at det er så mange å velge mellom og ikke alle passer til smørkrem, stemmer det? Foressten: Du har en nydelig blogg! Har lagt den til under favoritter. Har du lært deg alt selv? Synes det ser så morsomt ut, men har ikke turd å prøve for det ser så vanskelig ut:S
~**nuttis**~ Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 takk skal du ha:-)Ja,er selvlært...lærer mens jeg holder på,hihi. Bruk fargepastaen til Wilton,den kan du farge altmulig med.Sjekk på e bay om du har god tid.Om ikke finnes de bl.a i jernia butikker.Koser vel 350,-for en 8 pk med sort,ivory,gul,rød,blå,grønn.lilla og rosa.De er geniale og veldig drøye.Kun lite som skal til.
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. mars 2009 Skal sjekke på e-bay og hive meg i bakingen. Ser så morsomt ut. Unnskyld at jeg maser, men hvordan utstyr bør jeg som nybegynner ha og hvilke kaker er lettest å begi seg ut på? Har ikke bakt så mye tidligere, men det jeg har prøvd meg på har da blitt vellykket:)
~**nuttis**~ Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 tipper sprøyteposer smoother kjevle underlag farger moddeleringsverktøy utstikkere kakeformer hva man begynner med må jo bli opp til hva du tror du kan mestre.Let på nettet og finn en kake du tror du kan lage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå