Gå til innhold

vil ikke ligge på magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min på tre mnd vil ikke ligge på magen.han skriker med en gang han blir lagt på magen.ligger på magen maks tre min.dette har gjort at jeg ikke har trent så mye på å ligge på magen.hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han synes kanskje det er kjedelig å ligge på magen? Har du prøvd å legge ham på magen på stellebordet, og satt deg på en krakk foran han, sånn at dere får øyekontakt mens han ligger der? Hvis dette er like uspennende, så kan det jo hende han har noen muskelplager som gjør at det er vondt å ligge på magen. Da må du evt høre med helsestasjonen/fysioterapeut.

Skrevet

Min gutt ville heller ikke ligge på magen, så jeg tvang han ikke. Prøvde nå å da, å de få gangene han godtok det så lot jeg han ligge, å de gangene han ikke ville, snudde jeg han.

På en kontroll fikk jeg skryt av HS, siden nakken hans var så sterk så hadde jeg tydeligvis vært flink til å legge han på magen. Nei sa jeg, det liker han ikke.

Han har hele tiden vært tidlig ute fysisk.

Skrevet

Jenta vår likte ikke å ligge på magen før. Hun har hele tiden hatt favorittside og vi dro til fysioterapaut. Vi ble sendt videre til manualterapaut og fant ut at hun hadde to låsninger i ryggen. Fikk "knekt" disse opp og nå elsker hun å ligge på magen. vi så forskjell fra dag til dag. Helsestasjonene har fysioterapaut som du kan dra gratis til.

jeg sier ikke at dette er tilfelle hos deg, men det skader ikke å sjekke det ut

Skrevet

Da kan det være at han har en låsning i ryggen eller i nakken.

Spesielt hvis det var en tøff fødsel eller keisersnitt. Det er veldig normalt men det er få som vet om det.

Jeg anbefaler på det sterkeste at du går til en kiropraktor som er god på gravide og bebiser! Det er bare å google det

Skrevet

Sønnen vår likte det hvis han fikk ligge oppå meg eller pappaens bryst :-) Men uansett, ikke stress, det blir ok når de etter hvert klarer å holde hodet høyere. Hvem synes ikke det er kjedelig å ligge med nesa nedi gulvet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...