Gå til innhold

Noen som har hatt bihulebetennelse her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt smådårlig på tirsdag og på onsdag våknet jeg med feber. Gikk på jobb, men kasta inn håndkleet ved lunsjtider og dro hjem. Siden har jeg nesten ligget i senga hele tiden. Veldig forkjøla, til tider feber, vondt i armer og bein, og drit vondt i ansiktet - sprenger i tenner og panna og bak øynene, vondt i kjeven og nakken og...ja, stort sett hele huet....

Ble sytete dette, men kjenner jeg er litt lei... Ikke første gang i vinter jeg er forkjøla nemlig.

Mistenker dette for å være noen ulumskheter i bihulene.... Lurer derfor på om man kan få antibiotika for det?? Eller må det gå over av seg selv?

Noen med erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir det verre i ansiktet når du bøyer hodet fremover?? Isåfall så er det ganske så sikkert bihulene.. Jeg fikk oenicilin forrige gang jeg hadde det.. En skikkelig hestekur.., så har du veldig vondt ville jeg tatt en tlf til legen.. Vet det er maneg leger som er litt restriktive iforhold til penicilin og bihulebetennelse.. Men ofte får man det også.. =)

God bedring.. =)

Skrevet

Takk for det. Skal til legen etterpå i dag, så vi får høre hva han sier....

Skrevet

Høres veldig ut som bihulebetennelse ja. Har det samme om dagen og jeg tar en del smertestillende. Men jeg tar ikke antibiotika. Har vært hos legen for dette før og leger ønsker ikke å starte med antibiotika med mindre du har hatt det i minst 1 uke og det fortsatt ikke har blitt bedre. Nyere forskning viser at antibiotika ikke reduserer sykdomsbildet så veldig - kanskje med en dag. Dette er noe som bør gå sin gang med mindre man ikke blir kvitt den over lang tid.

Skrevet

uff da det hørtes ikke bra ut:-((

Ja du kan få antibiotika mot bihulebetennelse hvis det er skikkelig ille. Mange vil prøve med kun nesespray først.

Jeg husker jeg syns det verste var hodepinen.

Et godt råd er å mikse paracet og Ibux.

Legen min sa til meg at jeg kunne ta full dose av paracet og full dose av ibux samtidig. Og dette hjalp! Ofte så virker denne kombinasjonen bedre enn paralgin forte avhengig av hva det er for noe i følge legen min.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...