Johan Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Har vært så ufattelig sliten i det siste. Har klappet sammen hver helg, og nå har jeg blitt potte forkjøla i tillegg. Men jeg er så dårlig til å ikke gå på jobb. Synes liksom at jeg skal det, når jeg ikke er direkte syk. Men nå skal jeg til legen for å sjekke at alt er som det skal, og da ble det nevnt sykmelding og... Hm, lurer på om jeg skal gå ned litt i stilling bare, eller om jeg skal sykmelde meg en periode, for så å gå tilbake i full jobb. Noen erfaringer? Hva "lønner" seg synes dere? Er 18+0 i dag
Juni 2009 * April 2012 Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Jeg ble også sykmeldt en vending, og jeg synes det funker med 50 % f.eks. Er kanskje lurt å prøve seg litt fram før man legger seg helt neppå Men legen som må vurdere helsa di, så er du ikke bra får du nok full sykmelding. God bedring!
MW** Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Hvis du er skikkelig forkjøla nå- er det kanskje ikke så dumt med en uke eller to med full sykmelding så du får hodet litt over vann igjen- så kan du jo prøve deg litt frem. Dette kan man jo regulere litt underveis også. Jeg var sykemeldt tidligere pga kvalme- først 100% også trappa jeg gradvis opp når kvalmen ga seg etterhvert. har nå jobbet 100% igjen egentlig i tre uker- men har hatt mye sykt barn + at jeg sjøl ble smittet av ungen så strengt tatt har jeg ikke vært helt fult tilbake før denne uka. Jeg tror du får mest effekt for sykmeldingen, ved å ta dge tid til å bli frisk nå- for så å trappe gradvis opp og finne ut på "veien" opp hvor stor arbeidsbelastning du tåler før du må helt i kjelleren å hente krefter. Men prat litt med legen og høre hva legen synes også.
Johan Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2009 Takk for svar. Jeg burde vært sykmeldt i starten pga kvalmen, men hadde ikke kontraktene i orden da. Har aldri kommet meg helt opp igjen, og er litt kvalm innimellom enda... Tror kanskje det er lurt å finne igjen formen litt nå ja, orker ingen ting på kveldene, går hardt utover både mann og barn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå