Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg strever ikke med kvalme og oppkast, det er jeg takknemlig for. Derimot har jeg null matlyst og synes tanken på det meste av mat er ekkel. Jeg er dessverre skapt sånn at jeg ikke klarer å spise bare fordi jeg må spise, noe som ender i at jeg prøver å finne noe hver dag som jeg kan ha mer lyst på enn alle de andre tingene. Har nesten brukt opp hele reportoiet nå synes jeg. Spiser mye dritt fordi det er bedre enn ingenting. Strever med å få i meg de tinga jeg vet kroppen trenger.

I tillegg har vi hatt omgangssyke hjemme hos oss, og det går ikke lenge fra jeg spiser noe til jeg må løpe på do og alt renner gjennom. HAr hatt det sånne n uke å, men i dag føler jeg meg faktisk litt bedre. Tør nesten ikke innrømme at jeg spiserpeanøtter og drikker coca cola til frokost i dag for å få energi til å undervise senere i dag og for at ikke alt skal renne gjennom. Jeg liker ikke cola, men det funker helt klart på magen. Så det er unntakstilstand i dag, men det må bare gå bra det.

Jeg er overvektig i utgangspunktet. Veide 88 kg med min 163 cm da jeg ble gravid, og nå er jeg nede på 85. Er 10+5 i dag. Det er normalt for meg og hadde det akkurat likedan i forrige svangerskap. *VEide 86 da jeg ble gravid forige gang og veide det samme da jeg kom hjem fra føden. Folk ser på meg og sier de ser jeg er gravid, men det gjør de ikke, jeg har en god og rund mage fra før jeg... 'Den har vel blitt mindre nå enn den var etter jul...Og det som er kult er at nå får jeg på meg klær som jeg ikke har brukt siden tidlig i høst.

Jeg driver ikke og slanker meg, bare så det er sagt, men det er vel naturlig at vekta faller av når man bli uvel bare av å tenke på mat?

Altså, er det noen som har det likedan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg gikk ned 6 kg de første 16 ukene. Kvalm og av og til oppkast. Varierte fra dag til dag hva jeg fikk i meg, men heldigvis gikk det ganske greit med frukt. Passa på å ta tran + gravid multivitaminer + Floradix Jerntilskudd. Matlysta har ikke vært noe særlig etter uke 16 heller, men det har hjelpt å spise til faste tider hver 3`dje time. Har prøvd å være bevisst på hva jeg putter inn, men en del matvarer har jeg hatt problemer med, også p.g.a. halsbrann. Er ikke sikker på hvor mye jeg har gått opp nå. Men tror jeg er opp rundt 5 kg fra utg. punktet.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...