Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før egget er befruktet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid skal man ligge etter sex når man prøver da? Vi har prøvd en god stund nå,var hos gynekologen denne uka,og skal igjennom noen tester,pga dårlig eggløsningsslim... Han sa jeg kanskje fikk noe for å stimulere eggl. noen som vet hva det er? Jeg spurte legen om det var vits i å ligge m beina opp,men det sa han bare var en myte:-)men glemte å spørre han hvor lenge jeg burde ligge før jeg tok en dusj etter sex. Takk for svar! (eggl.denne helgen ca,men kjæresten er borte i helga da...typisk,men begynte å teste eggl.idag,negativ,så han kommer på søndag,så da er det jo håp;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egget befruktes i løpet av det døgnet det lever. Når er vanskelig å si, for man vet aldri eksakt når det slippes. Men sædcellene lever jo noen dager, så med hyppig sex i eggløsningsperioden, vil sjansen for befruktning alltid være stor.

Mange tror at alt renner ut igjen når man står opp etter sex.. Det kjennes jo sånn ut, men er ikke tilfelle. Det er millioner av sædceller, og de kan jo å svømme, så noen vil alltid finne veien dit de skal, uansett om man står opp med det samme etter sex, eller man ligger natta gjennom. Mye av det som renner ut igjen er også væske.

Nå låg vel jeg natta gjennom den eggløsningen jeg ble gravid, men om det faktisk hadde noe å si, vil man aldri få vite. Men for sikkerhetsskyld kan du jo ligge en halvtime, så får de en vannrett svømmetur ett stykke på vei :-P. Men beina i været trenger du sikkert ikke stresse med:-)

Da gynekologen snakket om eggløsningsstimulerende, mente han nok Pergotime. Det er et hormonpreparat som skal hjelpe kroppen å få eggløsning, evt forsterke eggløsning om man allerede har det av seg selv.

Skrevet

Takk for svar:-)

Jeg har eggløsning,men litt for dårlig slimdannelse sa han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...