Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Ser det teit ut? Synes matrosdresser er så skjønne, så lurer på å kle poden i det på 17.mai. Eller passer det bare til babyer?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Syns at matrosdresser passer best på matroser, ikke barn/babyer.
Willy Wonka Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Synes det er KJEMPE FINT!!!!! Min gutt hadde matrosdress i jula (er nok for liten til 17. mai), men den var superfin og han var superskjønn i den. Kjøpte den for kr. 700,- på Fru Lyng, men var verdt hver krone. Brukte den før jul i noen bursdager og selskaper, i jula og et par ganger etter jul. Hadde den vært passe i mai skulle han brukt den i konfirmasjon 3 mai og 17 mai. Løp og kjøp!!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 Vi fikk inn flotte matrosdresser på butikken i går, var til og med fløyte på den! Billige var de også, kun kr 199,-
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Jeg syns det ser teit ut. Men det har da ingenting å si hvis du/dere syns det er skjønt. Er da mange som kler unga i matrosdresser.
prebs Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Synes matrosdress på smågutter er nydelig! Liker også matroskjole på jenter.
goldie Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Vet det er delte meninger om akkurat dette, mange som ikke liker det. Men personlig synes jeg det er KJEMPEFINT og KJEMPESØTT:-) Det hadde jeg nok også vurdert å kjøpe til sønnen min. men jeg ville ha valgt bunad til antrekk til han på 17. mai. Men det er meg da...:-)
prekæs Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 Matrosdress er fint. Vanlig dress ser lattelig ut:)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #9 Skrevet 27. mars 2009 HI her. Delte meninger, tydeligvis:) Har to barn, og eldste har fått bunad. Men yngste er så rund at jeg tviler på at jeg får på ham disse trange by-torinn festdraktene, i hvert fall. Jeg som har et innlegg om bunad til litt rund gutt. Så kom jeg til å tenke på matrosdress. Hadde vært litt morsomt å kle dem opp litt forskjellig, de er tette i alder, og jeg vil ikke ha lik bunad til dem, i hvert fall. Blir litt sånn tvilling-syndrom da. Og så tenkte jeg kanskje matrosdress ville være et godt alternativ hvis jeg ikke klarer å finne bunad som ikke er superstram opp til brystet.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #10 Skrevet 27. mars 2009 ...samtidig som jeg er litt redd for at alle skal komme og skryte av den flotte bunaden til eldste, mens yngste liksom ikke er like fin.....da blir han jo såret, og mange voksne tenker seg ikke om.
mamma til fire små Skrevet 27. mars 2009 #11 Skrevet 27. mars 2009 vi kjøpte en ordentlig fin matrosdress til gutten hans første 17 mai. han var kjempeskjønn:) var en sånn som fulgte med fløtyte. ikke alle dresser som er like fine syns jeg. vi kjøpte vår på lille martine. kostet vel litt over tusenlappen. og hatten er et must:) vil kjøpte den litt stor, så han kunne bruke den året etter også.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #12 Skrevet 27. mars 2009 Jeg tenker å kjøpe matrosdress fra By-Torinn, er veldig fornøyd med det merket:) Har også sett mange mindre pene matrosdresser rundt omkring. Den er med fløyte, og lue bør jeg kanskje også skaffe, ja:)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #13 Skrevet 27. mars 2009 Æ syns dm e råsøt på babya :-) Men mann min mene at dm ser homo ut :-P Så æ får ikke lov å kle babyen min i nåt som ligne på "sailerboy" antrekk :-/
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #14 Skrevet 27. mars 2009 Hahahaha, så vittig:) Gud forby at en baby skal se homo ut, altså!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #16 Skrevet 27. mars 2009 Har vært bortig et par fedre som har blitt sinte når de har kommet å hentet i bhg, å sett at gutta dems har på seg strømpebukse, for strømpebukser kan man bli homo av å gå med for det er en jenteplagg. Gutta dems skulle bare gå i stilongs, for det var manne undertøy. (Altså de to fedre fra forskjelige familier og med flere års mellomrom) Kan legge til at det var ikke snakk om rosa strømpebuker, men en gang et par marineblå og en gang et par mørke grønne. Så er enkelte som faktisk er litt rare i tankegangen 09:26
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #17 Skrevet 27. mars 2009 HI her. Det jeg stresser litt med (herregud, er jo bare 17.mai, men likevel....) er at jeg selv skal gå i bunad. Når jeg går i bunad, eldstesønnen også går i bunad - blir det vel litt urettferdig mot minsten at han må gå i noe helt annet. Synes som sagt det ville vært morsomt å få bruke forskjellige, flotte plagg på ungene, men blir kanskje litt feil.
Mamma mjaua Skrevet 27. mars 2009 #18 Skrevet 27. mars 2009 kjempenydelig. min baby skal ha det på 17. mai. henger allerede klart i skapet:D han har hatt det på før også når han har pyntet seg.
Willy Wonka Skrevet 27. mars 2009 #19 Skrevet 27. mars 2009 Hei HI Det er INGEN som kommer til å stusse over at du og sønnen til går i bunad, mens yngste går i matrosdress. Hvem er det som kan reagere på sånt, da??? Hadde jeg møtt en familie med 3 i bunad og yngste i matrosdress hadde jeg ikke tenkt på det engang...bare at det var en nydelig liten familie. Tror ikke du skal tenke på det engang!!!! Og en annen ting du sa tidligere, hvis noen kommenterer hvordan eldste er fin i buand og ikke sier noe til yngste i matrosdress....ja, da er det DEN personen det er noe galt med. Matrosdress er NYDELIG på smågutter. Hadde gutten din var 17 år, ja da kan jeg kanskje si at det hadde sett teit ut. Men skjønner ikke hva andre sier her: hva er teit med å se en liten gutt/baby i matrosdress? I gamle dager gikk alle smågutter i matrosdress da de skulle pynte seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå