Gå til innhold

snacks til en diabetiker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha barnevakt ikveld og hun er diabetiker. Vil gjerne stille med noe snacks siden hun skal sitte hele kvelden, og selv om jeg vet at diabetikere kan spise det meste så er det jo sånn at noe er mindre bra å spise enn andre ting. Har spurt om det er noe spesielt jeg skal kjøpe inn for kvelden, men fikk til svar at jeg kunne kjøpe hva som helst. Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kjøper du hva som helst da. Enten potetgull, godteri, nøtter eller anddre ting. En diabetiker må regulere intaket av insulin med sprøyte, de kan spise hva som helst. Et sunt kosthold gagner jo de fleste selvsagt, men å skeie ut i helgene er da helt greit.

Det blir litt feil om du kjøper diabetes godteri (uten sukker) om denne jenta ikke spiser det. Hun hadde nok sagt i fra om hun gjorde det.

Kjøp light brus og godis du :)

Hilsen ei som er gift med en diabetiker :)

Skrevet

Moderne insulin er saann at diabetikere kan spise det meste. Faren min fikk et helt nytt liv da han fikk en ny type og en saann dings som automatisk regner ut dose basert paa sukkernivaaet, saa hvis hun sier hva som helst betyr det nok hva som helst :-)

Skrevet

Meny har godteri for diabetikere. De har en hylle som heter Alternativ mat. Der finnes små poser med godt, drops og sjokolade.

Det er også endel godt i smågodt hyllgen som er sukkerfritt. Det skal være godt merket hva som er det, er det hvertfall hos oss. Tror det er noen godt som ligger i godtehylla som også er sukkerfrie.

Is får man også for diabetikere, og den er faktisk veldig god syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...