*ei tulle+spire* Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Hvordan startet fødselen? Er enda 13 dager til terminen min. har i det siste kjent menssmerter, og har løs mage.. kjenner det verre om jeg feks støvsuger eller vasker, da må jeg sette meg ned litt, eller springe på do. Hodet til tulla har festa seg. Hadde skikkelige menssmerter da jeg våknet i dag, derfor jeg spør.
Tjatjo Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Jeg kjente egentlig ikke noe før vannet gikk jeg. Men, dettte varierer jo veldig fra person til person. Det er sikker noen fobredelser som skjer der inne.... Lykke til. Uansett ikke lenge igjen nå =0)
Plutselig_gravid Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Fødselen startet vel egentlig med litt rosa slim og bittelitt murringer. Så PANG satt riene i gang for fullt. Vonde, med 3 min mellom. Var liksom ikke i tvil nei. Startet vel sånn 5 min etter jeg oppdaget det rosa slimet.
Bella27_ Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 hadde litt murringer før på dagen, og begynnte å værke litt nedover lårene, men kjennte ikke noe ellers før vannet gikk! da var dt fullt og tett opp med rier fram til gutten kom:)
manina♥♂ ♀ ♂♥ Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Her startet det med det jeg trodde var kynnere (kl 3 på natta) men viste seg at jeg sov meg delvis igjennom hele åpningsfasen! dro til sykehuset kl 13 ca,jm tok vannet,og tre kvarter etter var jr født! (hadde vært mye våken de to forestående/(foregående??) nettene også,derfor jeg ikke ante at noe var på gang+at det var fortsatt 14 dager igjen til termin).
3xMamma :) Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 11 dager før termin. Med første våkna jeg av at vannet gikk. Begynte å piple, med litt rosa-skjær. Begynte ikke å få vondt før etter en drøy time, da var jeg på sykehuset. Der var jeg i 5 timer før hun ble født. 9 dager før termin. Med andre var jeg på sykkeltur kl17, kl 18 ringte jeg mannen og sa jeg var sliten (viste ikke at jeg var igang). 1830 ringte jeg føden. Jeg hadde smerter i bekkenet, og tror slimproppen hadde gått. Hun var heller ikke sikker, men sa jeg kunne komme. Var der 19. Da tok det helt av i "smertekurven", og kl 20 var lill-snuppa født. Er nå 8 dager før termin. Går nå å bare venter. Og kjenner jo alt av småvondter. Siden de andre fødslene gikk så fort prøver jeg å følge godt med denne gangen. ÅÅÅ så kjedelig å vente. Er det nå, eller nå, eller kanskje nå?
Herkules Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Nr så gikk vannet uten forvarsel 4 uker før termin deretter gikk det 41 timer før riene kom disse også uten forvarsel, men de to dagene jeg ventet var jeg jo veldig spent. Viste jo at jeg snart skulle føde fikk løsmage og ulvehunger, Med nr to så 0 forvarsler fødte 45 min etter
lamor Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 vi hadde grill fest i hagen midt på sommeren dette var 3 dager før termin med min første fødte., dagen før hadde vi vert på konsert og ingen i familien min var kjørbare. Dvs svigers, mine foreldre og min mann eller mine venner....=) Men denne sommer kvelden hadde min mann bestemt seg helt av seg selv å droppe pilsen til grillmaten. Vannet begynte å sive ut i 18 tiden, det var lyse rosa så jeg tok bare på et bind og fortsatte selskapet, jeg viste jo at babyen hadde festet hode for lengst så det var ingen problem. Riene tiltok i styrke ut over kvelden og i 24 tiden fant jeg ut det var på tide å fortelle min mann og mine venner at jeg kansje trengte litt fred. Min mann ble kjempe stresset når jeg sa vannet hadde gått og at jeg hadde rier, jeg insisterte på å gå en tur med hunden da man aldri vet hvor lang tid en fødsel tar, og det kunne bli en stund til neste gang. Samt at fødselen går jo fortere når man beveger seg, det var tropenatt ute og helt herlig å gå tur i mørke. Kl 2 var min mann så stresset pga kun 3 min mellom riene, jeg badet i badekaret og han stresset med å få meg med til sykehuset. ( liker ikke sykehus) han ringte opp til sykehuset og spurte om badekaret var ledig. Og det var det, derfor gikk jeg med på å bli med opp til sykehuset som er 40 min unna. Der opp ble det ikke tid til bading da jeg hadde 8 cm åpning og rett på fødestuen. Gutten ble født litt før kl 8 om morgenen etter en knall hard utdrivnings fase i over en time som nesten endte i keisersnitt. Men vi slapp tang, og alt gikk helt naturlig uten annet en lystgass og oksygen=)=) Etter 24 timer var jeg hjemme igjen og gikk tur med hunden =)=) med barnevogn. Dette var snart 5 år siden, nå er det 8 uker til neste fødsel og denne gangen er det en jente=)
trultetralte <3 Høygravid Skrevet 27. mars 2009 #9 Skrevet 27. mars 2009 Vannet gikk kl 04. på natta ved min første fødsel. Deretter gikk det en stund med litt smårier, som lette mensmerter og kynnere.. Ungen var ikke ute før neste morgen kl,06.54. Spennende å se om vannet går denne gange også.. Er 16 dager til termin. tror kanskje slimproppen har gått hos meg i dag..men ikke helt sikker.. Venter i spenning..
Mor til 3 søte små:) Skrevet 27. mars 2009 #10 Skrevet 27. mars 2009 Jeg fikk vonde kynnere/rier og forstod det var alvor da jeg fikk tegningsblødning. Var likt med begge mine 2 første.
teila Skrevet 27. mars 2009 #11 Skrevet 27. mars 2009 Tidlig på morran i 5-6 tia 5 dager etter termin kom det litt vann på gulvet når jeg var på do og tisset. Jeg trodde det var vannet som hadde gått og ringte til abc, men de ba meg bare gå å legge meg igjen. Klokka 8 hørte jeg en lyd som en kvist som brakk og så flommet vannet ut i senga, DA gikk vannet. Dro på sykehuset på formiddagen men gutten kom først ut etter midnatt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. mars 2009 #12 Skrevet 27. mars 2009 Her starta fødselen 2 uker før termin, dagen etter litt senge-akrobatikk hehe;) Hadde svake, regelmessige sammentrekninger om morgenen, men de dabbet av etter noen timer... Dro på Peppes og kino samme kveld, for mista jo alle forhåpninger om baby i den nærmeste framtid..men sannelig kom ikke disse sammentrekningene tilbake igjen, ca midtveis i filmen!! Satt m mobilen på fanget og tok tiden, ca ti min mellom hver gang. Dabbet så litt av igjen et par timer, så gikk og la meg litt sånn skuffa...MEN kl ett den natten våkna jeg m et pang, driiitvonde rier, samt tegningsblødning; ingen tvil om hva som var igang nei- hurra!! Kl 16 neste dag var lille jenta mi ute:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå