Gå til innhold

Atopisk eksem - problemene blir verre under graviditet?

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+spire
Skrevet

Jeg sliter med atopisk eksem, har hatt det siden jeg var liten. Det har de siste fem-ti årene vært et heller lite problem for meg, og det har vært unødvendig å bruke diverse kremer osv for å "bekjempe" det. Men nå, når jeg er gravid, er problemet med eksem mangedoblet, og har oppstått over hele kroppen (skuldre, mage, rygg, ben, armer, ansikt).

Er det noen som har erfaringer, og kanskje noen gåde råd mot dette? Jeg bruker daglig verdens feteste krem (Helosan) over hele kroppen, og hydrokortison på områdene som er verst utsatt, men det funker jo ikke!! Jeg holder på å bli gal! Tror dere det kommer til å gå over? *syns synd på seg selv*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. jeg også har atopisk eksem og har merka at det har blitt værre siden jeg ble gravid. kremene jeg har mot det (hydrokortison typer) hjelper heldigvis men er vant til å slippe unna med å smøre meg bare av og til, nå blusser det opp med en gang jeg lar vær i ett par dager :(

Skrevet

Samme her, men har opplevd at det blir enda verre når jeg ammer. Sist måtte jeg ta lysbehandling for første gang i mitt liv da til og med ansiktet var rødt av eksem. Tror det er lite forskning på dette, for både fastlegen og hudlegen visste ikke om sammenheng mellom graviditet/amming og eksem.

Gjest eelis+spire
Skrevet

Ay, caray! Hvordan fungerer lysbehandling da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...