Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Ehrm,hei... Jeg har et teit problem nå som jeg ikke skjønner hva skyldes,og luuurer på om andre deler det.... Altså, tungen min er så øm nå. Har i uker blitt plaget av slike hovne hvite nupper på tungen. Som man nesten ikke ser men for tennene og vondten føles kjempedigre? Jeg har nye slike hver dag,gjerne flere samtidig rundt om på tungen. Gjett om det irriterer da. Jeg overlever jo,men au au au.... Jeg bare lurer på om dette er en gravide-plage...Eller om jeg bare er max uheldig? Går på Albyl-e, crinone og prednisolon,sistnevnte nedsetter immunforsvaret mitt litt. Kan jo ha noe med de medikamentene å gjøre kanskje? Hmmmm.... Noen flere som synser noe?
LitaGo=) Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Kan ikke svare deg på hva det er, men vil bare si at jeg har også vært plaget av dette de siste ukene! Klumpene ligger liksom litt lenger bak på tungen og det kjennes litt ut som når man har drukket varm drikke og brent seg!:/ Ubehagelig. Aldri opplevd det før, og lurer også på hva det kommer av!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2009 Mine ligger mest foran. Men ja,kan til tider føles ut som om jeg har brent meg ja....Sårt når jeg spiser citrus-frukt for eksempel.... Veldig slitsomt! Sukk. Tror jeg skal ta meg en runde på nett og se om det kan ha noe som helst å gjøre med graviditeten.... God bedring til oss begge
NyttHåp <3 baby nov 09 Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 JEG har det også..auauau. jeg har hatt det i starten av alle mine 7 svangerskap.. Pleier også få litt herpesutbrudd i munnhulen. Jeg tror på at det må være hormonforandringene som gjør at dette bryter ut. Men til meg pleier det å gå over etter noen uker.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2009 Synd at dere har det...Meeeen,-godt å vite at man ikke er helt alene ;P Jeg leste nettop på nett at å bytte tannkrem kunne funke... Zendium eller lignende. Ihvertfall ikke bruke Colgate. Og det er colgate jeg bruker. Såh,dette skal prøves
NyttHåp <3 baby nov 09 Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 ...jeg bruker sensodyne. men hva var det i colgate som kunne foråsrsake dette da?
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. mars 2009 De snakket litt om at det var såpe i tannkremen og at tungen kunne reagere på det... Her er diskusjonen... Kjerringråd og alt ;P http://www.kjerringrad.com/blemmer-paa-tunga-298.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå