Trønderbærta Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Sambo jobber på sjøen, og jenta mi er annenhver uke hos sin far.Så annenhver uke er jeg og minstemann på 3 år hjemme alene, han har en del matallergi (melk, egg, fisk og soya), så er ikke ofte vi spiser samme mat (jeg er ikke så glad i spesialmaten hans..), så derfor lager jeg ofte middag til han og hopper over til meg selv. Det som er ett problem nå da, er at jeg spiser mindre og mindre mat når sambo er borte, litt mer i de ukene jenta er hjemme, men når jeg og gutten er alene, spiser jeg svært lite mat, og lite variert, jeg drikker derimot masse cola da...! Blir oftere og oftere svimmel og kvalm pga dette, men klarer ikke å spise så masse likevel, men cola hjelper da, så må ha det hele tiden. Noen tips til enkle middager til meg alene, må være billig, og lett å lage :-p (Huff...hørtes ut som en bortskjemt/kresen frøken nå da :-p)
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Det er vel en dell felles mat dere kan spise, så kan du heller variere tilbehøret. Tenker helst på gutten din jeg da, at det må være kjedelig for han å spise alene og hele tiden bli gjort oppmerksom på at maten han spiser ikke faller i smak hos deg.
Supermamm Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Omelett, pastasalat m/tunfisk eller kylling. Brødskiver med fiskekaker eller stekt fiskepudding... Egg og bacon.. Lettvinte løsninger som man kan lage til 1 pers.
erteposen + 4 Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Noe både du og gutten din kan spise: Fullkornsnudler, strimlet gulrot, brokolli, løk, paprika og/eller sukkererter wokkes sammen med kylling i fine strimler eller scampi. Gutten din kan få den naturell, du kan ha soyasaus på. Når jeg ser på hva han ikke kan spise så er det jo vel ikke så mye spesialmat han trenger? Det meste vi spiser, med unntak av fisk, kan han spise. Grønnsaksuppe med kjøtt, som du kan spise over flere dager er også en ide. Eller en gryterett? Lag en mild chilli con carne, som dere begge kan spise, og frys i porsjonspakker til dere to. Ellers så er jo omelett en slager, og massevis av rå gulerot og kålrot i staver i kjøleskapet. Om en sløver med kosten, får en i alle fall i seg grønnsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå