Gå til innhold

Magen min hater meg!


olle-bolle

Anbefalte innlegg

Jeg blir kvalm når jeg er sulten, kvalm etter jeg har spist, halsbrann på kvelden og magen velter seg og romler hele tida. Gjør vondt å gå på do, for det er steinhardt. Herregud, hva er det jeg har begitt meg utpå!? Har to gutter, men de svangerskapa var himmelrike. Det skjønner jeg nå. Må bare klage og syte litt. Gubben begynner å bli lei tror jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kvalm så lenge jeg er våken, men styrken på kvalmen variere litt.

Eneste jeg har funnet ut som hjelper er å enten sove eller være god og mett, men det er ikke ofte... Pga kvalmen spiser jeg mindre enn før og har til nå gått ned 5 kg.

Har vært slik i over 2 måneder nå og er lei!

 

Min kjære begynner å bli temmelig lei av å høre på klagingen min hele tiden, men det er jo kun han jeg føler jeg kan klage til om alt. ;-)

Første gangen jeg er gravid og er nå 13+3.

Hvis det van vise seg å være en jente jeg har i magen kan jeg forvente å ha kvalmen hele graviditeten ut. Det er nemlig slik alle kvinnene i min mors familie har vært når en jente har vært på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme men ikke så veldig med hard mage.. Men, er kvalm 24/7 og halsbrannen dreper meg snart.. er så kvalm at jeg kaster opp av syre nøytralisenrende og, så det har jeg gitt opp.

 

Orker ikke mat, drikke, vil bare ligge rett ut og late meg, men blir kvalm av det og.

 

Har ikke funnet NOE som hjelper, og blir bare kvalm av alt.

 

Er 13+0 i dag og hadde håpet ting begynte bli bedre.

 

Har og to gutter fra før, vet jeg var litt dårlig med førstemann og kastet opp en del mnd med ham men jeg var ikke sånn KVALM.. jeg bare kastet opp liksom.. Ved tannpuss, slim i munn osv..

 

Kanskje det er jenta som kommer hos oss begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sliter med kvalme, dårlig fordøyelse og vond mage..Jeg går til akupunktur, og synes det har hjulpet noe, både på kvalmen og fordøyelsen. Det er langt fra bra, men bedre. Jeg har heller ikke lyst på mat, men spiser likevel ofte og lite. Det holder kvalmen i sjakk. Jeg har alltid med meg mat i veska - det er helt nødvendig for å unngå å ende opp med å stå på gata og brekke meg... Selv om det er det siste jeg egentlig har lyst på, prøver jeg å spise mat som er snill mot fordøyelsen: Kokte grønnsaker, grønnsakssuppe med byggryn, kokt/dampet fisk, havregrøt med linfrø til frokost.. det har gjort fordøyelsen noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er Bragiid! Godt å finne noe som hjelper. Hurra for deg som er bedre Lila. Håper det fortsetter sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få i deg mye VÆSKE, dersom du har treg mage. Prøv å spise SVISKER etc daglig for å få litt løsere mage. Det har hjulpet meg mye. Jeg blir fort kvalm dersom fordøyelsen er treg, både når jeg har vært gravid og ellers. Blir liksom litt ekstra trykk på magesekken/systemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...