Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Jeg skal føde på KK og lurer på hvem du likte som jordmor der oppe
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 En som het Marthe, gråååååådig koselig ))))
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Tror hun het Marthe hos meg og veldig koselig dame ja
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Jeg hadde en tre fire forskjellige jordmødre da jeg var der i sommer og de fleste het Liv!! Veldig fornøyd med de første som jeg hadde, men hun som var med med under pressriene og slutten var helt Jævlig.... Sorry, vil ikke skremme....men hun var virkelig på tryne, kunne ikke sette bøylene på sengen en gang, lå med beina i en vinkel som etter hvert gav meg kraftige kramper og det er godt gjort å kjenne kramper med epidural altså!!! Men de fleste andre som var innenfor døren den dagen var kjempe greie!! Hadde en flott opplevelse og reiser gjerne tilbake når jeg en gang skal ha nestemann!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #7 Skrevet 26. mars 2009 Hadde i begynnelsen av fødselen en helt jevlig jordmor. Hun viste ingen sympati og satt å snakket om hvor fint vær det skulle bli mens jeg lå å vrei meg i smerte. Da jeg tilslutt ba om epidural sa hun surt til sambo "ja, det vet å ordne seg" og himlet med øynene. Faens kvinnfolk. Heldigvis ble det vaktskifte, og inn kom en engel på jord ved navn Elisabeth Larsen. Nydelig dame på alle måter. Dessverre kunne hun overhodet ikke sy da.. så stingene mine løsnet. Magnhild Gulbrandsøy var også tilstede under fødselen og guidet meg igjennom pressriene på en fabelaktig måte. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #8 Skrevet 26. mars 2009 Kan man be om å få skifte jordmor om man synes hun er ufordragelig? Uff jeg kommer til å klikke i vinkel om jeg skal huske fødselen min sammen med en kjærring av en jordmor. Skal føde på KK om et par mnd.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #9 Skrevet 26. mars 2009 Ja, man kan be om å få skifte jordmor. Er utrolig viktig å ha kjemi med jordmor.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #10 Skrevet 27. mars 2009 Jeg hadde to jordmødre, og en student da jeg fødte der. Den første jordmoren het Randi og var veldig sympatisk, men jeg merket at jeg ikke hadde kjemi med henne...men det går på meg, ikke henne! Så var det vaktskifte, og inn kommer jordmora med stor J. RRRagnhild! Møre- dame som var virkelig tøff i trynet..ikke noe plunder eller kos her i gården!! Jeg var redd og syk (preeklampsi osv) så følte at jeg igrun kunne trengt litt mer empati, men neeeeida!! Jeg sa faen en gang, og da kom det kjapt "Istje nåkke faen nei!" Ler jo av det nå da...var mer perpleks der og da. Men når pressriene kom, og ungen skule ut, var hun kjempeflink! Så jeg kunne faktisk tenkt meg henne igjen:-) Studenten som var med het Alva, og var bare en fantastisk dame!! Så sympatisk, mild og snill. Helt super!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #11 Skrevet 27. mars 2009 Jeg var på storken, men regner med at jordmødrene kanskje jobber på kk og? Første gang hadde jeg en dansk jordmor først, som var veldig skjønn. Hun var veldig omsorgsfull, ung, men tviler på at hun kunne pushet meg nok, hun syntes vel egentlig bare synd på meg, haha! Så ble det vaktskifte, og en ny kom inn. Litt eldre, i førtiårene eller noe sånt. Jeg likte henne ikke først, følte at hun syntes jeg var tåpelig som klaget sånn over smertene. Hun var streng, men støttende. Akkurat det jeg trengte når pressriene kom. Likte henne som sagt ikke der og da, men etterpå rakk hun å se papirene som viste hvordan fødselen hadde forløpt - og sa at hun skjønte godt at jeg hadde klaget over vondt, når hun så hvor raskt fødselen hadde gått.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #12 Skrevet 27. mars 2009 Ja, og så andre gangen, glemte jeg visst. Hadde en jordmor som het Eva, fabelaktig dame! Hun var streng, men respektfull. Hun lot mye være opp til meg, siden jeg tross alt hadde født før. Hun plaget meg ikke underveis, bare observerte hvordan jeg hadde det, og hvor ofte riene kom. Fikk mye ros for at jeg var oppe og gikk hele tiden, og at jeg var flink til å puste. Fødselen gikk fort, plutselig var det tid for å presse. Sist revnet jeg stygt fordi jeg presset ut barnet uten pressrier - bare full åpning. Denne gangen skulle ikke dette skje, og jeg fikk streng beskjed om at: Husker du hva som skjedde sist? Du venter på neste rie!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #13 Skrevet 27. mars 2009 Liv Stangeland på Storken og Sigrun Fleten på Føden. Godt voksne og veldig erfarne jordmødre. Liv driver også med hjemmefødsler.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #14 Skrevet 27. mars 2009 Magnhild Gulbrandsøy tok i mot min prins Hun var helt fantastisk! Hun jeg hadde før vaktskiftet hadde jeg ingen kemi med, så gla Mangnhild kom til siste innspurt. Gutten kom 2 t etter vaktskiftet.. da hadde jeg allerede ligget med rier i 12 timer..
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #15 Skrevet 27. mars 2009 Står ikke KK for kvinnelkinikken og alle sykehus har vel det?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #16 Skrevet 27. mars 2009 Linn Marie og Guri, begge fantastiske jordmødre men veldig forskjellige. Husk at din egen personlighet spiller inn på kjemien dere får. Tror ikke alle hadde likt den ene, veldig myndig, no nonsense dame men det liker jeg. Den andre er mye mer rolig, stille og empatisk og det trengte jeg i andre fødsel, da første var meget traumatisk. Geleidet meg gjennom fødselen på en fantastisk måte. Har du spesielle ønsker vil jeg på det sterkeste anbefale ønskebrev, da kan du enkelt formidle hva som er viktig for deg, slik fikk jeg min drømmefødsel på 2 forsøk. Lykke til! Folk sier mye negativt om Haukeland og Føden, ved to tilfeller har jeg bare møtt engler der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå