Gå til innhold

Får vi feriepenger av permisjonspenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele fjor mottok jeg jeg lønn i form for permisjonspenger utbetalt av nav, får jeg da feriepenger 'som vanlig' juni som kommer? 10,2 prosent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hvis du får utbetalt av NAV får du bare feriepenger fra de 12 (?) første ukene, dessverre. De som får av arbeidsgiver får vanlig utbetaling.

Skrevet

Om man får permisjonspengene fra nav så får man feriepenger for 12 uker og man hadde 100% lønn og 15 uker om man hadde 80% lønn. Så da blir det ikke så mye.

Skrevet

Feriepengene fra NAV blir utbetalt i mai, forresten.

Skrevet

En venninne sa at dette er gamle regler og at man nå får feriepenger som vanlig uansett om det er NAV eller arbeidsgiver som utbetaler. Men jeg er langt fra sikker her...

Skrevet

Det står på NAV sine sider at man fortsatt kun får feriepenger for 12/15 uker :( Dessverre!

Skrevet

Om du har fått overgangstønad får du 0 feriepenger..

jeg har vært alene med junior å fått åvergangstønad så får ikke en krone i feriepenger.. men får heldigvis igjen på skatten:)

Skrevet

Da lurer jeg på en ting til - hvem er det som utbetaler permisjonspenger når man er fast ansatt i en bedrift? Har null peil på det her jeg og hører forskjellig overalt...

Skrevet

Det er riktig som de sier her, 12/15 første ukene blir feriepengegrunnlaget dersom man får utbetalt fra nav. Dersom man får betalt via arbeidsgiver får man full pott...

Skrevet

Og alle som jobber hundre prosent får fra arbeidsgiver? Hørt mye forskjellig her og :S

Skrevet

Tror det avhenger av arbeidsgiveren. Har hørt at i mindre bedrifter, så vil de ikke påta seg dette, fordi det er en ekstra kostnad. Koster ekstra å utbetale, og så kommer feriepengene osv på toppen. Altså er det en gode bedriften tilbyr sine ansatte, dersom de gjør det for NAV. Snakk med lønningskontoret der du jobber, så finner du raskt ut hva som er praksis hos dere.

Skrevet

Det er opp til arbeidsgiver å bestemme om de vil betale deg i permisjonstiden. Får du dette fra Nav får du redusert feriepenger. Får du fødselspenger fra arb giver får du full pott med feriepenger. Arb giver får da refundert pengene de har utbetalt deg fra NAV.

Synes dette er litt kjipt, da det blir veldig lite feriepenger.... Bare å spinke og spare så man får råd til ferie her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...