Gå til innhold

Er jeg virkelig såå kjip og urettferdig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal dere høre... Har hatt en episode i høst hvor mannen min var innblandet i noe narkogreier. Kom helt uventet på meg, og jeg har slitt veldig med det. Men vi kom oss igjennom det, og ting var ok. Nå på lørdag fikk jeg meg en stooor nedtur. Mannen var en tur i byen og kom hjem utpå kvelden.. Synes han var litt merkelig, men han blir ofte det når han drikker. Men søndag oppførte han seg rett og slett helt håpløst! Så jeg spurte om han hadde hatt i seg noe. Han sa selvfølgelig nei. Spurte om jeg kunne ta en test av han, siden vi har det i skapet. Joda, var greit det. Han sto å fleipet mens han tisset i glasset og sa at jeg ikke stolte på han. Etter 5 min var testen positiv, han nektet og mente testen var feil. Men etter litt innrømmet han det. Hanhadde kjøpt og brukt dop. Jeg knakk sammen, og ble fly forbanna. Dette har endt med at jeg har avlyst en hyttetur vi har i påsken med noen venner. Jeg synes ikke han fortjener noe moro, og har heller ingen planer om å gå en hel helg å late som ingenting!! Og nå er han pottesur på meg pga det! Han har vel kanskje ikke så mye å furte for?? Ting får konsekvenser, og dessuten så har han fått oppgaven å bevise at han skal forandre seg, for er det opp til meg er han på hue og ræva ut! Akkurat nå er det bare pga ungene at jeg holder ut...

Synes dere han har grunn til å være sur på MEG?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det ikke er et barn du er gift med? Jeg forstår at du ikke vil reise på hyttetur og holde maska siden denne konflikten sikkert vil være langvarig, men pass på at du ikke isolerer deg selv fra all moro. Nå aner jeg ikke hva hva den dop greia i høst gikk ut på, men er denne hendelsen et brudd på avtalen mellom dere så burde du kanskje like godt tenke at på grunn av barna bør du kanskje kaste han ut.

Han er sur fordi han ble tatt, og har ingen grunn til å bli sur for at du avlyste en hyttetur som krever at alt er bra mellom dere.

Kan jeg få spørre hva dop han har brukt/bruker?

Skrevet

episoden i høst var at han ble tatt av politiet por kjøp bruk og besittelsse av kokain.. Hadde aldri trodd det om han, men det hadde visst pågått en stund og han har løyet mye for meg. Jeg har strevd med å tillgi han og så smått begynt å få tillitt til han igjen. Men dette hadde han altså driti i på lørdag da, han hadde tatt kokain igjen.. Fælt at personen jeg er gift meg og elsker så høyt kan lyve så blankt til meg uten engang å blunke.

Skrevet

Jeg syns ikke du er kjip eller urettferdig. Hadde nok selv hatt store problemer med å stole på en som lyver om slikt.

Skrevet

Han er faktisk frekk som er sur på deg!!!!!!!!!!

Skrevet

Når man har doptester hjemme i skapet, har det allerede gått for langt, spør du meg.... Men jeg har nulltoleranse for dop og er sikkert kjip og urettferdig, jeg også. (Noe jeg forsåvidt IKKE synes du er - skjønner ikke at mannen din ikke innser det!?)

Skrevet

du er ikke kjip og urettferdig...

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Det at han er sur er vel sikkert et slags forsvar fra hans side. For han skjønner vel at han har gjort noe veldig dumt... Burde i allefall skjønne det!

Stakkars deg.....

Skrevet

Han har ingen grunn eller rett til å være sur om avtalen var at han skulle slutte. Min erfaringer med folk som er avhengig er at de synes så synd på seg selv og en mister evnen til empati. Siden deres forhold betyr mindre enn dop bør du kanskje ta konsekvensene av det for barnas skyld. Det kan være eneste måte å få han til å våkne opp og innse han har et problem.

I min vennekrets, eller en av de, har det vært mye flørting og testing av ulike typer dop. Kokain er skummelt, og enkelt å skjule for de rundt seg. Jeg er sjelden en av de som sier kast han på dør her inne på dib, men det kan være den lureste løsningen for deg, han og barna deres. Bruker han fortsatt vil han være offeret og ikke årsaken til "pausen" eller "bruddet", og snur han om og tar på seg skyld og innser at dop og kanskje også alkohol er noe han ikke kan bruke - så er forholdet liv laga.

Jeg håper du har kontakt med noen med ekspertise på dop, og det finnes telefoner og foreninger som gir hjelp og råd. Hvorfor kaler jeg han en misbruker? Først og fremst fordi han etter en så alvorlig episode, som involverer politiet og er en belastning for deg og nok barna på sikt, velger å bruke kokain igjen.

Lykke til, og håper at du og barna kan kose dere i påsken uavhengig av han.

Skrevet

Du er ikke kjip og urettferdig. Men mange som driver med dop som bagatelliserer bruken og synes andre er hysteriske. Det er jo det som er så farlig. Man innser ikke hva man har gjort før det er for seint. Og når det er for seint, gjør man alt for å skjule/dekke over det man har gjort. Du må finne ut hvor alvorlig denne dopbruken er- er han avhengig, hvor mye forteller han/hvor mye skjuler han. Få alle kort på bordet! Lykke til;-) Vi har en misbruker i familien, og manipulering/løgn blir en del av hverdagen

Skrevet

Han har absolutt INGEN grunn til være sur på deg!!!!

Den som skal være sur her er DU!!

Du sier du holder ut pga ungene. Men akkurat pga ungene synes jeg du eller han skal flytte ut, om bare for en periode iallefall, slik at han får muligheten til å se det hele fra et annet ståsted.

Hvis ikke han kan LOVE deg at dette var siste gangen, så synes jeg det er en grunn til å skille seg, ungene skal ikke trenge å vokse opp med en far som tyr til narkotika, ikke en gang om det bare er av og til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...