Gå til innhold

<3 *sukk* <3<3 Noen ganger elsker jeg å være mamma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

som i dag. jeg hadde vært litt sur mamma, fordi halvannetåringen med vilje hadde helt melk på teppet. så står hun da, og ballanserer på en lekekoffert forran meg, mens jeg skriver på laptopen.. og plutselig kaster hun seg rundt, hiver seg rundt halsen min og gir meg en stooooor klem!

ååååååååh! så utrolig deilig! Trenger vel ikke si at mammaen ikke var mye sur etter det... hihi

Videoannonse
Annonse
Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Thihi, de smelter hjertene til mødrene (og fedrene) sine disse søte små:-) Ren og skjær lykke å ha en liten en i hus!

Skrevet

De er så søte og gode disse små:) Som i kveld da jeg bredde dyna over hun på 3.5, også sier hun "kjæmpegla i dæ mamma". Kjenner jo nesten tårene presse på:)

Hun på 2 har en periode hvor hun absolutt skal ligge hos mamma i vår seng, og det får hun lov til. Når jeg skal legge meg og smyger meg ned ved siden av henne så hender det hun våkner til litt, legger seg godt inntil meg og sier "bestevenn". (de er veldig opptatt av bestevenn for tiden).

Kjenner meg fullstendig lykkelig i disse stundene, og må virkelig nyte denne tiden når de er så små og så ærlige i sin måte å være på.

Sukk...

Skrevet

ååå, jeg elsker å ligge tett inntil en bitteliten varm veldig levende og fullstendig trygg kropp på natta...

men vesla mi vil ikke samsove om dagen. hihi "neinei, MIN dyne! MIN puta! MIIIIIN SEEENG!" (om jeg skulle være så frekk å løfte henne inn til meg når hun våkner på natta.. hehe)

vi er heldige, dere!

Skrevet

Det er deilig å være mamma :-)

I morrest skulle jeg få sove lenge, avtalte det i går kveld med mannen min, siden jeg hadde vondt i hodet og var svært sliten.

Så han ga beskjed til jenta vår på 5 år i morrest at mamma skulle sove, og pappa skulle ordne henne og kjøre i bhg.

Våknet av en kald kropp kom og la seg inntil meg, luktet makrell av henne etter frokost, og hun pratet som en foss.

Så sier hun "oi, nå må jeg forte meg ut herifra før pappa ser at jeg er her" og springer ut av soverommet. Hehe :-)

KAN jo ikke bli sint, selv om hun kom inn til sammen 5 ganger før de dro i bhg :-)

Da var det bare å stå opp alikevel ;-)

Skrevet

Jeg ble så rørt når jeg leste innleggene deres jenter, jeg gleder meg masse til å oppleve dette selv. Venter min første og er selvfølgelig redd for hva som venter, men jeg gleder meg gså vannvittig mye. Endelig blir vi en liten familie også.

takk for fine ord, det gleder når man ikke helt vet hva man går til innimellom.....

Skrevet

Åh, jeg får tårer i øynene jeg. Må bare dele lillegutt (2 år) sin nydelige uttalelse her om dagen; "Mamman min elske mæ!" Sukk, ja - jeg gjør jo det. Det er så godt at de ser det, selv om dagene er tunge innimellom..

Skrevet

Åh, så deilig å lese ;o) Har selv en på 2 år og han var nettopp i en liten periode hvor han gjerne slo fra seg i de tilfellene han ikke fant ord. Han gjør det ikke så mye med andre barn, det gikk vel heller over meg i de situasjonene jeg gikk inn og sa ifra om noe han ikke fikk lov til osv. En dag satt jeg og forklarte at når han slår andre, så blir de lei seg, så det måtte han ikke gjøre. Og at det er viktig å si unnskyld... Kvelden etterpå satt vi å leste i sofaen før leggetid der vi kom inn i en situasjon hvor frustrasjonen hans tok overhånd og han klasket til meg i ansiktet, og jeg ble helt paff og forskrekket (blir jo vanligvis sint og er generelt vanskelig å målbinde)... Dette tror jeg gikk ganske inn på han, så han strøyk meg bare over kinnet og gråt "Uuuuuunnskyld, mamma min".. "Huff, huff.. mamma fikk auau" "Mamma, lei seg?" "Uuunnskyld!" (han aldri sagt unnskyld eller vist særlig anger ved slike hendelser tidligere)

Han satt etterpå med senket hode og skjemtes over seg selv, ristet på hodet og pratet med seg selv om at dette var stygt osv. Da smeltet jeg... Og siden har han ikke slått :o) De lærer på de rareste måter.. Men deilig er det når noe synker inn.

Skrevet

Ååå, dette var akkurat det jeg trengte å lese etter en travel kveld med en trassig treåring...

Men de vokser jo så fort selv om det ikke er alle uttrykk de forstår ennå: Jeg skulle legge jenta vår for kvelden, og hun gjekk gjennom "ritualet" sitt med å slukke og tenne de rette lampene, finne bok osv. Jeg la meg i senga hennes og venta på kveldens bok og da hun kom og la seg sa hun: "Nei, no må i snart ha ny seng, denna e for liten! (hun hadde nettopp fått ny stor seng, 90x200...) Da sa jeg at nei, denne senga skulle hun ha til hun ble stor og skulle flytte ut! Hun såg litt mistroende på meg og sa: "Men, skal i såve ute, i da???!?"

Herrrrligt!! De er så gode! Nå gleder vi oss til nestemann og enda flere gullkorn :)

Skrevet

er de ikke fantastiske?

legging i kveld var bare herlig. lang tur på do med tegneserier, masse masse kos og klem på badet, små herlige lubne armer rundt halsen min...

-og så nattasangen og ei lita lykkelig jente som vinket natta.. og sovnet som en stein..

kjempegod stemning, og bare kos kos kos. sånne stunder er det bare å nyyyte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...