Gjest Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Hvilke symptomer har dere hatt da?? Mye trøtt? Kvalm? Hårene på leggene,vokser de fort eller sakte? Formen på magen? Er det ellers andre ting å tilføye?
eplepeple Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Var kvalm/kastet opp frem til ca uke 16 og var veeeeldig hormonell. Vi snakker sint.....Har endel blødninger i tannkjøttet. Har spiss mage som kun er foran. Har ikke tegn til gravidmage fra baksiden. Har vært litt trøtt men det er fordi jeg har sovet dårlig om natten hele svangerskapet. Legghårene vokste sakte i begynnelsen men vokser fortere nå. Samme med neglene.
Jea-81 Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 jente nr 1, var ikke kvalm i det hele tatt... ha stor rund mage;) var mye trett i begynnelsen... dilla på vanilijeis og aprikosyoughurt:) mye vann i kroppen, veldig glad i gotteri:) jente nr2, kvalm de 12 første ukene... stor rund mage, løst på noe å putte i munnen hele tiden. dilla på appelsin og druer... ikke så veldig trett i begynnelsen,sover bedre nå mot slutten enn jeg gjorde m nr 1... har ikke lagt merke til at håret eller negler vokser fortere ved noen av svangerskapene...
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 jeg er MYE sinna!! så jeg måtte le når jeg leste at det var flere som er sinna med jente inni der... så jeg er skikkelig hormonellll.. noen dager våkner jeg og er bare drit sinna. jeg har hatt skikkelig dilla på appelsiner og vanilje yoghurt. har vært dødstrøtt!! egentlig helt til de to siste ukene (er i uke 34 nå). Først nå jeg ikke MÅ sove hele tiden.... negler og hår vokser fort ja... dro over leggene i går, men kjenner at jeg burde gjøre det i morgen igjen.... har skikkelig spiss mage, kan bare se det forfra...
Månestråle75 Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Ikke vært kvalm i det hele tatt, og formen har stort sett vært fin hele veien. Ikke bekkenløsningen eller noe slikt. Eneste er at jeg har vært trøtt og sliten i stort sett hele svangerskapet, men det kan også ha noe med at jeg har lavt stoffskifte fra før. Håret på leggene tror jeg vokser saktere enn normalt. Fått merkbart sterkere negler som også vokser fortere enn til vanlig. Har gått opp lite i vekt, kun magen. Synes det er vanskelig å beskrive formen på magen, den er fin og rund ;-) Ordinær UL i uke 19 pluss 3d UL i uke 27 har vist at det er ei jente i magen min. Er i skrivende stund i uke 40+6, så det er bare et spørsmål om dager før jeg får se om det er rett ;-) Magefølelsen min har hele veien vært at det er ei jente )
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Var en del kvalm de første 12 ukene. Har en ganske spiss mage. Mange som tipper det blir jente, for de ser det på magen sier de. Har gått ned litt i meg selv, så har nesten fått mer midje etter jeg vart gravid, så den stikker ut foran Har hatt dilla på sitron og snø. og rå kjøttdeig, men har klart å holdt meg unna faktisk.... Håret og neglene er akkurat det samme som før Er en del trøtt, men kan være fordi jeg jobber en del...
Svale-jenta Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Jeg var kvalm fram til cirka uke 15. Magen er relativt liten, men fotball fasong. Syns ikke bakfra. Sulten hele tiden, og trykker innpå. Dilla på appelsiner og salt snop. Men sjokkis bølgene kommer stadig mere ofte. Også har jeg lenge vært plaga med halsbrann! Skikkelig ille!
*ei tulle+spire* Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 Jeg har ikke vært noe kvalm i det hele tatt, men har vært utrolig sinna og sur gjennom hele svangerskapet.Det har blitt mye bedre de siste ukene med humøret ( er nå 38+3 ). Hårene på leggene vokser fortere, men jeg har så stor mage og bekkenløsning, så det er nytteløst og prøve å nå til å barbere! for nok la hårene bare vokse til tulla er født. neglene vokser også kjemperaskt.
ElliBelli Skrevet 27. mars 2009 #9 Skrevet 27. mars 2009 Dette er jente nr 2. Forrige gang var jeg bare litt trett etter arbeid, og jeg hadde litt halsbrann, ellers var formen helt topp! Denne gangen har jeg fått ALT!!! Skikkelig sint og irritabel til tider! Går bare rundt som "en krutt tønne" til tider! Var kvalmen og spydde endel i første trimester. Har halsbrann og kribleben som gjør at jeg sover elendig og er derfor mye mer trett! Det hjelper heller ikke særlig godt på humøret... ++++ Andre ting å nevne er; åreknuter på bena, "bollemus" og nå et strekkmerke.... Ellers er jo alt bare strålendes!!!!! Ca en månde til tremin, og en kan trygt si at jeg er lei av å gå gravid!!!! Positivt er det jo at en ikke ser at jeg er gravid bakfra, magen er spiss (trodde det egentlig var guttemage jeg...?) og jeg kan fremdeles være fysisk aktiv, selv om jeg blir fortere anpusten nå Hårene og neglene er vel det siste jeg har tenkt på disse måndene... (heldigvis ikke sesongen for "finpussing" akkurat nå men tror kanskje at hårene på leggene vokser noe senere enn ellers. (Wow, enda en positiv ting
MammaTilToTette + spire Skrevet 27. mars 2009 #10 Skrevet 27. mars 2009 Kvalm de første 14 ukene,men uten oppkast. Trøtt hele første trimester og det kom tilbake rundt uke 30 igjen. Gråter lettere enn normalt. Periodevis veldig godtesyk og putter i meg alt jeg kommer over, spesielt det som er søtt. Stor rund mage som ikke synes så veldig bakfra. Halsbrann har vært et stort problem!! Bekkenløsning fra uke 25 ca..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. mars 2009 #11 Skrevet 27. mars 2009 - ikke vært kvalm i det hele tatt - ikke hatt dilla på noe spesielt - matlyst som vanlig - ingen ekstra hormoner, ikke noe sinne eller sipping - liten, spiss mage - veldig trøtt i begynnelsen og nå mot slutten - mye vondt i bekken og rygg - mistet endel hår i begynnelsen, nå er det normalt - kroppshår vokser som normalt - gått opp 8 kg (i uke 34)
Bella27_ Skrevet 27. mars 2009 #12 Skrevet 27. mars 2009 vært kvalm fram til uke 24.og trøtt. Rund mage, ikke hormonell sånn sett. gått opp 4 kg, er 28 +2 dager:=)
sprellefant.no Skrevet 27. mars 2009 #13 Skrevet 27. mars 2009 Min første jente (mitt første barn) Er nå i uke 34: - Kvalm til uke 10 (tok akupunktur da) - Veeeeldig sliten i første trimester - Hormonell: klarer ikke bli sint lenger - blir bare ekstremt lei meg, og må sippe av dustesaker.... - Skikkelig spiss mage (synes ikke bakfra) - Superaktiv mage: masse bevegelse siden uke 15. - Frukt er digg! Særlig druer, jordbær og Fuji-epler - Bekkenløsing de siste 3 mnd - blir bare verre og verre - Vektoppgang: 8 -9 kg - Pølsefingre (må gå uten giftering nå...) og halsbrann den siste uken
septemberpiken Skrevet 27. mars 2009 #14 Skrevet 27. mars 2009 -Kvalme fra uke 7-13 sånn ca. -Trøtt i hele svangerskapet, selv om det i slutten av 2 trimester var mest fordi jeg sov dårlig pga. bekkenplager -Magen er høy og rund, men synes ikke bakfra (enda jeg har lagt på meg 17 kg allerede) -Hårene vokser ikke noe fortere enn normalt -Har ikke hatt noen spesielle diller, men mye jeg ikke klarte å spise eller drikke i 1. trimester. Søtt smaker veldig godt nå i siste halvdel av svangerskapet, og melkeprodukter er en annen favoritt. -Var også veldig hormonell i en periode i 2. trimester, men det har heldigvis ikke holdt seg sånn...
Guba *mamma07+09+12?* Skrevet 27. mars 2009 #15 Skrevet 27. mars 2009 Jente 1: Ikke noe spes kvalm, ett par uker bare. Spiss mage som bare ses forfra. Neglene vokser superfort, håret på leggene vet jeg ikke... Veldig trøtt i starten av sv. skapet. Ikke vært spes hormonell eller hatt dilla på noe spes, men sjokolade går glatt ned:) Jente 2: Kvalm ett par uker, samme som sist. Formen på magen er helt lik, magemålene er helt lik og vektøkningen er helt lik:) Vært mye trøttere dette sv. skapet. Ikke dilla på noe spes denne gangen heller men sjokolade er godt:) Negler og hår vokser superfort. Ikke spes hormonell. Ganske så like svangerskap m andre ord:)
Snuppa med Nutta i magen. Skrevet 27. mars 2009 #16 Skrevet 27. mars 2009 Ikke vært kvalm i det heletatt gjennom svangerskapet. Ikke hatt dilla på noe spesielt. Tok lang tid før magen vistes, men når den først kom så kom den bra. Har ingen midje igjen. Nå i uke 31 så har jeg begynt å få endel væske i beina, har hatt halsbrann i noen uker nå og mye kramper i beina. Magen er stor, rund og det vises godt bakfra at jeg er gravid ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå