Gjest Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Gutten min på 13 mnd har feber for første gang, han er min første og jeg har null erfaring på dette området altså. Hvertfall, alle maser om at han må få i seg masse væske, men han NEKTER, vrir hodet vekk og kniper igjen munnen. Hva gjør jeg da?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Da går ein bort fra alt som heiter sunnhet.......brus om så er får til og med så små barn hvis dei ikkje drikker. Gje saftis, knuste isbitar osv. Hvis det ikkje hjelper så er det tvang faktisk. Har du målesprøyte?? Fyll den med saft ol og hold ungen fast og blås han i ansiktet når du sprutar inn for da svelger han automatisk. Jenta mi var to år og hadde feber i 5 dagar, ho var pigg som bare det og hadde feber kun om kvelden. Var feber fri i ein dag så fikk ho farang og kasta opp.......det var natt til lørdag, søndag så var eg på jobb og pappan var heime med ungane..........jenta drakk ikkje i det heile tatt og pappan tenkte ikkje på det...... Detta var i juni og det var veldig varmt i tillegg.....me havna på sjukehuset på tysdagen og var over natta, da starta ho å legge seg til på ettermiddagen og blei slapp og ville ikkje drikke i det heile tatt....... Så det er dessverre frivillig tvang hvis dei ikkje drikker. Men gå vekk fra alt av prinsipper og gje ungen det han vil ha!!
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Tusen hjertelig takk for gode råd! Får prøve målesprøyte først og fremst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå