Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 har dere fått noen komplikasjoner i ettertid? Fikk dere noen forsiktighetsregler å følge osv.? Har de siste dagene slitt med svimmelhet,hodepine og "vondt i øynene", og lurer på om det kan komma av dette. Føler eg har nedsatt almenntilstand, men har ikke feber. Er 2 uker siden operasjonen. Sårene ser fine ut også, ikke vondt i de, eller i mageregionen. Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Jeg opererte vel i 2002, og fikk ingen komplikasjoner. Fikk heller ingen råd om at jeg måtte gjøre ditt eller datt - jeg kunne f.eks spise normalt sa spesialisten (allmennlegen mente jeg måtte holde meg unna sjokolade til evig tid, jeg fikk jo nesten hjerteinfarkt av den nyheten...). Eneste er at jeg synes jeg er plaget litt mer av diare enn før. Nå drypper jo gallen kontinuerlig, blir ikke samlet opp først, så tror det kan være en vanlig bivirkning.
#Ariadne# Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 ble galleoperert i desember. har ingen plager i ettertid. spiser helt normalt. koser meg også med sjokolade etc. innimellom uten at jeg få rnoen plager av dette. vil ikke tro at svimmelheten din har noe med operasjonen å gjøre- hvordan er kostholde ditt nå? spiser og drikker du nok? det kan være en årsak..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Spiser ikke snop eller usunt/mye fett. Spiser 1300 kcal for dagen og har gjort det i 4 mnd nå. Var etter eg begynte å slanke meg at eg fikk gallestensanfall. Kjennes ut som eg er fyllasjuk, uten å være kvalm. Forferdelig rart. Drikker en del vann og fun light, er vel stort sett det det går i. Får se det an noen dager om det ikke går over. Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Hei! Har også blitt operert for gallestein for et par år siden.. Kjenner meg ikkje igjen i noen av de symptomene, men som en annen sa, litt mer diare enn før! Det eneste jeg merket etter operasjonen var at jeg plutselig reagerte på kodein som finnes i paraglin forte, cosylan hostesaft ol. Når jeg tok dette kjentes det ut som at jeg fikk gallesteins anfall bare litt værre! Når jeg har blitt innlagt på sykehuset i ettertid har jeg fått ketorax muskulært eller i veneflon og det har gått greit! Tror kodein er det stoffet som gjør at morfinen omdannes i magen når du tar tabeletter/stikkpiller, for har ikke reagert når jeg har fått det muskulært! Har det samme kostholdet, om det er feit mat eller mager mat, spiller ingen rolle!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå