Gå til innhold

Høyt blodtrykk... :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var hos legen i dag, hadde for høyt blodtrykk....er 13+2 i dag....noen som vet hva det kan bety?????han sa liksom ikke så mye...jeg skal på sykehuset å ta blodprøver i morra og til legen igjen på mandag...blir litt bekymra jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høyt blodtrykk alene, er ikke farlig.

høyt blodtrykk+protein i urinen+ødem er kjennetegnene på svangerskapsforgiftning.

det er vanlig med noe høyere blodtrykk enn normalt i svangerskapet, -så det kan lønne seg å skru ned tempoet litt, så ikke dette blir et problem for deg etterhvert. om ikke legen din sa noe spesielt, er det nok ikke faretruende høyt, -men det kan være greit å ta noen forhåndsregler uansett;

-stress ned! får du nok hvile? prøv å skaffe deg små pusterom i løpet a dagen!

-få nok søvn

-for å unngå unødvendig bekymring rundt urinen din også, så kan du ta tranebærkapsler, eller drikke tranebærjuice, for å unngå UVI

-Unngå kaffe, te, sjokolade og lakris

og lykke til. det er ikke noe galt med deg, men det er for at det ikke skal BLI noe galt med deg, at de følger så nøye med!

Skrevet

han sjekket ikke urinen i dag....skal gjøre det på mandag....svangerskapsforgiftning er vel uansett ikke så vanlig så tidlig i svangerskapet??takk for svar:)

Skrevet

ødem??hva er det??heh...

Skrevet

ødem er vann i kroppen. og tro meg, det merker du, hehehe.

nei, de færresten opplever sv.forgiftning så tidlig i svangerskapet, men det finnes noen ytterst få, -og derfor følger de nøye med uansett. men som sagt; jeg tror nok ikke du er i faresonen, iallefall ikke enda!

jeg tror heller du får prøve å stresse litt ned, drikke mindre kaffe/cola etc.

det er helt vanlig, altså, å få høyere blodtrykk. men har du veldig høyt blodtrykk tidlig, så kan du jo lett få enda høyere senere, og det kan bli litt ubehagelig for deg!

Skrevet

oki:) ble litt beroliget nå da:)

tusen takk vintersol og ostepopen:))

Skrevet

Hei Nemo...

Husker du hva blodtrykket ditt lå på? skrev legen det ned på svangerskaps kortet ditt? Var hos jordmor i går og hun mente jeg skulle inn ukentlig og måle blodtrykk og sjekke urinen hos legen. Bare undertrykket mitt som er høyt tror jeg.. 140/93. har hatt stigende blodtrykk hele veien. men nå kjenner jeg en tendens til nesten daglig hodepine,ikke hard hodepine, men plagsomt. Hadde høyt blodtrykk i forrige svangerskap, men husker ikke hva det lå på, jeg ble fult sykmeldt i uke 20 pga det... Jeg fikk også beskjed av jordmor at jeg skulle ringe lege eller sykehuset med en gang hvis jeg fikk kraftig hodepine, eller mye vann/hevelse i kroppen, sikkert et greit tips og huske på.. :)

Skrevet

jeg glemte kortet hjemme....så han skulle skrive det inn på mandag da jeg kommer dit....:) jeg har hatt en del hodepine den siste uken...blødd neseblod også...å det har jeg bare gjort en gang før, men det er mange år siden liksom...vetke om det har noen sammenheng men....

takker for svar Nelly:)

Skrevet

jeg har høyt blodtrykk..mitt ligger på 160/98...og jeg er 23 uker på vei..så tidlig i sv.skapet får en ikke forgiftning. jeg har snakket med de på føden om det..fordi jeg har samme symptomene i kroppen som sist.. det er ikke før mot uke 30 en kan få forgiftning sa de til meg.

jeg har hodepine,magesmerter,høyt blodtrykk,men ikke proteiner.. de sjekket om jeg kunne ha fått sv.diabetes som gjorde at kroppen var sånn,men dte var negativt.. så da vet ingen hva det er.. bare kroppen sin måte å være på under svangerskapet.!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...