Gå til innhold

Hva får DIN baby magevondt av???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min får det hvis jeg spiser sjokolade, hvitløk, løk, kål og drikker kullsyreholdig drikke..

Hva med deres baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokolade, min store svakhet! Så har hvertfall ingen unnskyldninger for å spise det hvertfall :) Tror hun også reagerer litt på appelsinjus. Kan spise mat med løkpulver i vet jeg, sånn som taco og pizzakrydder, men holder meg laangt unna rå løk.

Skrevet

Ingenting, faktisk.

Skrevet

Åhh så heldig du er MintCondition=) Hvor mange mnd er babyen deres da? Min er mnd.

Skrevet
:) heheh, mente 3 mnd.
Skrevet

Min er også 3 mnd, blir 3 mnd nå den 29. Veldig heldig ja, jeg vet! :)

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Hun får tydelig magevondt når jeg drikker brus... Og jeg som drakk så mye brus før hun ble født, men nå er jeg jo innstillt på og ikke drikke det, så det går fint.

Spiste også en chilisuppe her for litt siden med MASSE bøøner i, og da ble det skrik dagen derpå ja. Men bønner er ikke noe jeg pleier å spise noe videre av til vanlig, så det er helt greit:)

Snuppelure er drøyt 3,5mnd.

Skrevet

Hun fikk så intenst vondt av bare 2-3 blad med ruccola. Og det som er så godt. Nå som ammingen er over for lengst stapper jeg innpå.

Skrevet

Som oftest er det ikke noe mor har spist som er årsaken til babyens magevondt, husk på det dere=)

Anbefaler disse artiklene:

http://www.klikk.no/produkthjemmesider/foreldreogbarn/article270180.ece

http://www.babyverden.no/templates/Article____4419.aspx

Her står d blant annet:

Sjokolade kan, i motsetning til sitt rykte, som oftest spises i moderate mengder uten at det forårsaker kolikk, diaré eller forstoppelse hos barnet.

Skrevet

For dere uten babyer som har reagert på ting er det lett å avfeie dette, men for oss som har ERFART at babyen får vondt i magen av visse matvarer forholder seg til det selv om det ikke er vitenskapelig bevist.

Min baby er nå straks 4 mnd og reagerer ikke på annet enn rå løk nå;) Før var det sjokolade, kullsyre, epler, ketchup og løk. Hun hadde ikke mye magevondt og disse matvarene ble prøvd ut flere ganger med samme resultat så det er ikke tvil om at det var maten ja.

Skrevet

Det er ikke mine egne ord, men ammeguru Gro Nylanders hehe! Men for all del, folk får gjøre som de vil, jeg skal ikke hindre noen i sjokostopp eller brusnekt (for d er jo ikke videre sunt heller, bare veldig veldig godt;)

Skrevet

Knerten her reagerte på bønner og rå løk som miniputt, så det har jeg bare kutta ut siden, regner med han nå tåler det meste snart, i og med at han straks runder 6 mnd.

Men BRUS?? Kan ikke forstå hvordan kullsyren skal hoppe over i puppen og gi baby luft i magen. Er det ikke noe annet i brusen som gir magesmerter da?? Skjønner ærlig talt ikke biologien i dette;)

Skrevet

"Det er ingen holdepunkter for at barnet får kolikksmerter hvis du spiser mat som er gassdannende. Verken fiber eller gass opptas fra tarmen din eller går over i melken, selv om det kan volde deg ubehag. Utover i ammeperioden vil de fleste oppleve at de trygt kan spise hva de vil av frukt og grønnsaker uten at det gir barnet mageknip"

Skrevet

Skjønner heller ikke biologien i det, men fram til for en mnd siden fikk jenta mi vondt i magen av brus. Forstå det den som kan men jeg har prøvd flere ganger med samme reslutat.

Og for meg betyr det ikke om det er ammeguru Gro Nylander som sier dette, jeg stoler på mine egne erfaringer;) Men for all del, babyer er like forskjellige som folk flest og misunner de som kan spise hva som helst uten reaksjoner som magevondt!!

Skrevet

Jeg er enig med deg katsi..

Skrevet

Min tåler ikke hvete og kumelkprotein så alt med melk eller hvete i skaper problemer.

Selv nå etter ammeslutt kan han ikek ha dette....

Eldste tålte alt , det var gode tider det :)

Ellers enig i at mange overdriver nok litt dette angående hva babyer tåler og ikke tåler...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...