Gå til innhold

Selvstendnig næringsdrivende mann og selvangivelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er har et lite enkelmannsforetake, men regnes som selvstendig næringsdrivende. Jeg har ennå ikke fått selvangivelsen, men fått beskjed om at ektefeller lignes samtidig og at jeg ikke får skatteoppgjøret før til høsten. Betyr det at jeg ikke får vite om jeg får igjen på skatten eller får baksmell før til høsten?

Håper noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer det. Ektefeller lignes sammen, så om den ene har næringsinntekt, får heller ikke ektefellen skatteoppgjøret før til høsten.

Skrevet

er i samme situasjon, bortsett fra at jeg nå er alenemor, og kunne virkelig tenkt meg de event. pengene til sommeren;) Men neida..

Men får vi altså ikke selvangivelsen tilbake i det hele tatt før til høsten??

Skrevet

Du får vite det nå, sammen med alle andre, men oppgjøret er ikke før i oktober. Mannen min står også med et enkelmannsforetak selv om han ikke driver firmaet sitt nå, så her får vi oppgjøret på høsten, men selvangivelsen kommer nå hos oss også. Sjekket altinn.no i dag og fikk vite hvordan vi lå an foreløpig (har ikke sjekket alle tallene ordentlig enda).

Skrevet

Men det er det som er så pussig at når jeg sjekker på altinn så får jeg ikke opp noe som sier om jeg får igjen penger eller får baksmell. Det virker som om jeg bare får opp første siden på selvangivelsen hvor det bare står hva jeg har tjent ol, men ikke hvor mye skatt jeg har betalt.

Er så utrolig spent, håper virkelig å få igjen masse:-)

Skrevet

Mannen min driver også enkeltmannsforetak.. Vi har fått som deg-- på en måte bare første arket.. Men ingen opplysninger om vi får igjen eller må betale.. Men da får vi bare håpe det kommer en fin gave til høsten istedet.. =)

Skrevet

Må ikke de som er selvstendig næringsdrivene ha revisor? Vi fikk i alle fall baksmellen utregnet før ligninga kom, var bare små forskjeller.

Skrevet

Tror ikke han trenger revisor. Har ikke hørt noe om det iallefall.

Jeg får vel bare finne fram tålmodigheten min og vente på papirutgaven og håpe at jeg blir klokere av den.

Litt godt å høre at det er fler som bare får opp første siden. Da er det iallefall ikke noe galt med min.

Skrevet

Enkeltmannsforetak trenger ikke revisor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...