Gå til innhold

Ett eller to barn uten hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mann som ikke gjør noe hjemme. Så jeg er som en alenemor med god økonomi. Vet selvsagt at dette ikke er rett, men det er faktisk ikke mye jeg kan gjøre med det. Lurer på en ting. Har nå ett barn og det går fint å være i full jobb og gjøre alt. Ønsker veldig ett barn til. Er det noen der ute som tar seg av to alene. Er det veldig mye verre? Eller er det overkommelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne av meg har også en samboer som ikke helt føler at hus og barn har så mye med ham å gjøre (men han betaler jo da til gjengjeld med glede for alt det familien måtte trenge) og hun ønsker seg i hvert fall barn nummer tre nå, så helt uvoerkommelig er det nok ikke, men sikkert slitsomt nok.

Skrevet

Jeg har også en mann som ikke gjør stort hjemme. Det er fordi han har en krevende jobb og prioriterer barna (og trening) når han er hjemme. Jeg er ikke veldig glad i husarbeid selv, men jobber bare 60% og synes det går greit. Huset er ikke strøkent til enhver tid, men det er det bare jeg som synes er kjipt. Inntil yngstemann begynte å sove hele natta (har to barn på 2 og 4 år), var jeg veldig sliten, men når søvnen er god, har ting blitt lettere. Med andre ord var det første året med nr 2 litt strevsomt, men da var jeg jo også i permisjon. Jeg synes du skal få nr 2 om dere har veldig lyst. Barna bli mindre krevende etterhvert og energien øker.

Men det er helt klart noe i det man sier: "En er som ingen, to er som ti". Både jobb og glede!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...