Gå til innhold

Angelmya!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags behnalding får du for din vestibulitt?

Hoppet av behandlingen på riksen pga så mye bivirkninger, men nå for tiden har jeg så mye vondt at jeg blir gal, så vurderer å prøve igjen--

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri fått noen spesiell behandling. Jeg prøvde vel noen salver for mange år siden, men uten effekt. Jeg bruker bare olje og aldri såpe, og har ellers bare tydd til lindrende midler. Men smertene har avtatt med årene, og jeg merket en særlig endring da jeg sluttet med p-piller.

Og jeg har gått til både sexolog og psykolog, som har hjalp meg veldig når jeg synes det var vanskelig å takle. Det lærte meg også at hodet var en stor bidragsyter til problemene, og at det var der jeg måtte klare å slappe av først.

Hva slags behandling får du?

Skrevet

takk for svar:) de har en vulvaklinikk/hudlege på riksen som tilbyr blant annet fysio, og medikamentell behandling. Jeg har gått på sarotex (er vel egentlig et antidepressivt middel) for å heve smerteterskelen, dette fordi stress var det som forverret min tilstand, jeg skulle også bruke xylocain gel en periode, den hjalp ingenting. sarotexen hjalp, men måtte opp i høy dose for å miste smertene, og da ble jeg utrolig trøtt, og feit;)

merket de ble sure på riksen da jeg sluttet på medisinene, så tror ikke jeg får noe mer hjelp der. men som du sier, siden det hos meg lar seg påvirke av en stressende hverdag ligger mye av det i hodet sykt nok..jeg har visst også svake slimhinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...