Gå til innhold

Alene mammaer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det flere som er kommende alene mammaer her? Er 6+4 i dag, veldig uventet og overraskende gravid, men utrolig lykkelig. Men sef litt skummelt og være alene, hadde vært koselig og delt litt erfaringer med andre, sef både de som er 2(3) og 1(2), for man er jo ikke alene.... :0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir ikke alenemamma, men kommer for det meste til å være alene med barnet fordi pappaen jobber hele tia og mye borte :( Jeg kjenner mange jenter som er alenemammaer og de har klart seg så bra. De er kjempestolte av seg selv, at de har klart det på egenhånd. Det må være litt av en bragd å føle at man mestrer det :)

Gjest eelis+spire
Skrevet

Jeg blir alenemamma, er 10+5 og har en liten "oisann" i magen ;-)

Jeg gruer meg litt, men gleder meg også. Det blir fint å bare være to, både økonomisk og praktisk. Jeg slipper å krangle om hvordan ungen skal oppdras, jeg slipper å irritere meg over en mann som bare roter og ikke rydder etter seg, jeg får en person mindre å lage middag til, jeg kan bo på mindre plass, som betyr mindre husvask (*danse hurradansen*) og lavere husleie. Jeg har aldri vært med på dette før, men ser for meg at det blir fint å være alenemamma, selv om det kommer til å bli jævlig tøft også.

Skrevet

Hei hei jenter, jeg blir ikke alenemamma denne gang, men med snuppa mi var jeg alenemamma fra hun var 4 mnd. Enkelt og greit, det er KNALLtøft, tøffere enn det man noen gang har gjort før. Det er ikke bare det fysiske, men også det psykiske rundt det å ha ansvar for en liten en etc, MEN det går bra :) De aller aller fleste klarer seg, og jeg vil jo tro og mene det er bedre å være alene fra dag en, enn å plutselig få den omveltningen. Ikke være redd for dette, det går kjempebra. Pass på å sosialisere dere selv, ha folk rundt dere og ikke sitte alene.

Hvor er disse fedrene da ? Skal de ikke ha noe med barna sine å gjøre ? De har jo som regel rettigheter til samvær etc. etc.

Lykke til, dere er tøffe :) Knalltøffe !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...