Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Skal ha en enkel borgelig seremoni til sommeren, da vi har 3 barn og vil gjøre det stille. Men mannen vil ikke ha ring, det går an? Er enig i at det blir for dumt å kjøpe et sett, en til hver bare for at han skal legge den bort. Ønsker ikke å gå med det, og passer ikke på jobben. Det er ok for meg, blir jo like godt gift fordiom... Men hvordan ring kan jeg ha da? Ønsker en enkel i sølv, litt brei så det er plass til gravering, eller blir det for dumt siden ikke han skal ha? Kansje med noen steiner på eller noe, trolig ikke for dyr... Og er det greit å ha en borgerlig seremoni på tinghuset uten ringer, eller MÅ man det? Dumme spørsmål, men må bare vite....
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Personlig hadde jeg syntes det var trist hvis min mann ikke ville bruke giftering, den er jo på en måte det synlige symbolet på at man har lovet å dele livet sitt med hverandre... Men som du sier, dere blir jo like godt gift selv om han ikke bruker ring. Jeg har ikke peiling på om seremonien krever utveksling av ringer eller ikke, ta kontakt med tinghuset og spør. Du kan jo ha akkurat hvilken ring du ønsker. Hvitt gull er jo veldig fint, og litt mer "giftering-aktig" enn sølv. Det er mange stener man kan bruke, i forskjellige farger. Ønsker du blank sten, men diamant blir for dyrt, så kan jo bergkrystall være et alternativ?
power puff Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 samboeren min er også sånn, han vil ikke gå med ringer. så det er bare og respektere. jeg har foreslått av vi kjøper to ringer og at han kan ha den rundt halsen på en kjede istede for på fingeren
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 HI igjen.... Har sett litt på nettet etter allianseringer, kansje det kan være noe. Vi inngår jo en allianse via ekteskapet med hverandre. Men koster de virkelig over 2000 kroner? Kan man gravere de??
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Min man ville ikke ha ny ring så han bruker forlovelses ringen. Jeg har mistet min men bestilte ny. Blir ikke helt lik. Gikk fint å kjøpe bare 1 ring (giftering) Ble halve prisen som å kjøpe 2 par så helt greit for meg at han vil ha den andre. Var utrolig mange nydelige ringer men jeg ville ha en som lignet litt på hannes.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #6 Skrevet 31. mars 2009 Men ka tror de som jobber i gullsmeden om jeg spør etter bare en ring?? Blir det isåfall halve prisen av det som står på?? Er jo en ide da, bare litt pinlig kansje. Men noen som vet om ringer blir brukt under en borgerlig seremoni?? HI
Superkristin Skrevet 31. mars 2009 #7 Skrevet 31. mars 2009 Du kan velge selv om dere vil bytte ringer eller ikke. Det er ingen andre som bestemmer det:) Er jo mange som bare bruker forlovelsesringene og de bytter gjerne heller ikke ringer i kirken/tinghuset. Og tror absolutt ikke de i gullsmedbutikken bryr seg om du bare skal ha EN ring. Kjøp en du liker, det er det viktigste. De kan alt det om gravering og sånn. Min alliansering kostet over 3000, tror jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå