Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har svangerskapet vært frem til nå? Symptomer? Mye trøtt? Kvalm? Hvordan er formen på magen? Hårene på leggene da,vokser de fort? Går det mange dagene før du må barbere deg på nytt?

Er det ellers andre ting å tilføye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg venter gutt og har helt likt svangerskap som sist - gutt da også.

Ikke kvalm (bittelitt noen få dager helt i starten bare), litt trøttere enn vanlig kanskje, men ikke mye, magen er typisk guttemage har jeg hørt, hårene på leggene har jeg ikke tenkt så mye over, men de vokser i alle fall ikke fortere enn vanlig - heller motsatt!

Skrevet

- Mye trøtt? Nei, kjempe opplagt faktisk! Frem til de siste 3 ukene før termin, da har jeg sovet på dagen også.

- Kvalm? Ikke en dag! Har vært superheldig og en av få som har sluppet dette helt! Nesten så jeg ikke trodde at jeg var gravid de tre første månedene..

- Hårene på leggene? Her har det stoppet helt opp gitt! Har ikke barbert meg en eneste gang(!) etter at jeg ble gravid! Ikke noe hår, ikke noe barbering.

- Formen på magen? Lav, spiss ( og ikke ett eneste strekkmerke! )

Andre "symptomer": Drikker enormt mye vann, har kjempe god matlyst og gått opp over 20 kg(var alt for tynn før..), mindre syk/forkjølet, kjempe fin hud, rare lyster(bl.a snø).

hehe.. kunne sikkert ramset opp mer, men dette var det jeg kom på i farten! ;)

Skrevet

- spydde i 4mnd.. og da snakker jeg ikke om å bare være kvalm..her kastet jeg opp til jeg vred meg i smerte.. ;)

- fikk bekkenløsning og bekkenlåsning i uke 13... jippi!

-fikk litt hår på magen.. altså.. kanskje 5 hårstrå.. hehe..og håret vokser fort på leggene!

- trøtt og sliten var jeg første tri... men ikke noe særlig 2.tri.. også nå er jeg jo mot sluttenn.. og det er TUNGT....

magen min er jo en "typisk guttemage".. stor å struttende fremover.. bærer gutten langt fremme, og relativt langt ned.. :)

Skrevet

Det var godt og se ei til som har gått opp over 20 kg! Gikk på vekten igår og har gått opp 20 kg :o

Ellers var jeg kvalm de 4 første månedene! Trodde det aldri skulle gå over.. Kjempeform helt fram til jeg kom i 3.trimester,da begynte jeg og bli trøtt og sliten og små krangler med bekkenet..

Hår på leggene vokser sakte!;D

Magen er rund:S helt uten strekkmerker*bank i bordet)

spiser ganske mye.. masse frukt og grønt..

Ellers er vel resten som det alltid har vært.. Er i uke 35 nå.. Håper vekta stopper!!

:0)

Skrevet

Det er andre gang jeg er gravid, også denne gang med gutt. Svangerskapene er ganske like. Før jeg visst jeg var gravid hadde jeg metallånde (!) og halsbrann. Rundt uke 14 var jeg litt plaget av kvalme og trøtthet og rundt uke 25 kom bekkenplagene. Hårene på kroppen vokser som vanlig. Har typisk guttemage, ingen strekkmerker:) Gjennom begge svangerskapene har jeg spist MASSE frukt, spesielt epler og appelsiner, bare MÅ ha det:D

Skrevet

Formen har vært veldig fin. Lite kvalme i starten av svangerskapet, kastet opp max. 5 ganger. Ekstremt trøtt i starten, bedre i andre trimester og utover. Første symptom var økt apetitt og faktisk at magen vokste litt/la på meg. Magen er rund som en ball, og SVÆR :) Er 36 uker, så det er sagt. Håret på leggene syntes jeg vokste saktere enn vanlig, mulig det var pga. vinteren. Nå aner jeg ikke, har ikke sjans til å barbere dem! Har bekkenløsning og en del vann i kroppen, hendene mine dovner bort om morgenen, ellers ingen plager.

Skrevet

Forresten, glemte halsbrannen, den plager meg veldig! Vektoppgang er hittil 17 kg.

Skrevet

Jeg var plaget med kvalme/oppkast fra ca.uke 6 frem til noen dager etter at jeg kom over i 2.trimester. Men fra 3 til 4mnd var jeg plaget en del med hodepine og var mye trett og sliten.

Hadde så en fiiiin periode! Følte meg uthvilt,i fin form...

Så begynte ryggplagene! Har 70dager igjen til termin,og er 50% sykmeldt pga at ryggen ikke tåler at jeg blir så fremtung :P

Ellers så har jeg hatt uren hud på ryggen hele svangerskapet. Legghåra tror jeg vokser som normalt :P Noen har sakt til meg at jeg har jentemage-ikke vet jeg... Synes ikke bakfra at jeg er gravid (selv om jeg har lagt på meg på 12kg). Selv mener jeg magen er ganske spiss,og ligger akkurat "midt på". Synes ikke den er spesielt høy eller lav :P Har enda ikke sett tegn til strekkmerker,men de kommer vel :P

Skrevet

Venter gutt.

-kastet opp første 3,5mnd, til jeg vred meg i smerte jeg også (samme som hun over her)

- håret vokser som normalt (overalt)

-Spiss mage, var mye rundere når jeg gikk med jenta mi.

-Er utrolig mye trøtt, sover mye.

-Har en vanvittig bekkenløsning så går på krykker og bruker bekkenbelte.

-har lagt på meg 1,75kg.

Skrevet

Har fått svarte hår på leggene! Og er kommen masse. Har aldri barbert leggene siden jeg har hatt så lyse og få hår.

Har litt dun på magen også, 2 svarte lange hår, hehe, resten er hvitt dun HELDIGVIS :)

Hadde kjempe dårlig matlyst i begynnelsen av svangerskapet, var veldig kvalm (kan være det enda) Men har ikke kastet opp

Har lagt på meg 5 kg til nå (uke 34)

Er kjempe trøtt, sover mye

Har ekstrem hodepine som sliter meg ut, med synsforstyrrelser

Har bekkenløsning, kom kjempe tidlig

Urolige ben og leggkramper

Kløe (har brukt opp snart 5! fuktighetskremmer)

Det jeg har veldig lyst på for tiden er snapple, spessielt kiwi og jorbærsmak og mango madness, spiser en HEL melon alene, sodd er jeg ekstra glad i, lakris og sjokolade går også fint ned, brus smaker himmelsk for tiden :s.

Fikk jente sist og jeg kan ikke sammenligne svangerskapene utenom at jeg hadde mange plager da også, men andre plager.

Skrevet

Jeg venter gutt, og fikk jente sist... Alt har vært likt som sist:o)

*SINNSYKT kvalm de første 4-5 mnd med begge

*Rund/spiss mage på begge to, kun fått magen, så hatt typisk "guttemage" begge ganger.

* Ikke sett bakfra jeg har vært gravid begge ganger

* Hatt lyst på juice, grønne epler, appelsiner, og sure ting

Husker ikke sist, men vært sinnsykt trøtt denne gangen

* Vondt i hodet begge ganger

* Sist fikk jeg masse vann i kroppen fra ca uke 33, er i uke 33 nå, ennå ikke vann.. *Bank i bordet*.

Skrevet

Jeg venter gutt og svangerskapet fram til nå har vært veldig fint. Har ingen store plager og føler meg fremdeles ganske lett og uthvilt selvom magen strutter mye ut nå!

Var kvalm i de første ukene av svangerskapet, men det ga seg like fort som det kom - rundt uke 10 - 11.

Har ikke merket noe endring av hårvekst eller noe slikt. Bare det at brystene har gått opp en BH-størrelse og jeg har vært litt plaget av kviser/uren hud.

Ellers føler jeg meg helt topp og gutten i magen spreller aktivt :) Gleder meg til han kommer i slutten av mai.

Skrevet

Venter gutt og har hatt et kjempefint svangerskap så langt (termin om under en uke...)

- Ikke kvalm i det hele tatt

- Ingen rare lyster (bortsett fra avsmak for alkohol og røykelukt og stadig lyst på fisk - helt OK det :-))

- Litt uren hud i ansiktet

- Litt mer hårvekst, kanskje (i grunnen ikke tenkt over det før du spurte..)

- Gått opp bare 8 kilo og en bh-størrelse

- Drakk masse vann de første par månedene og nå er tørsten tilbake for fullt

- Kan nesten ikke se det bakfra at jeg er gravid (bortsett fra at det lille jeg hadde av midje fra før er borte), det skal visst være typisk guttemage.

- Ikke spesielt trøtt

Håper fødselen blir etter samme oppskriften... ;-O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...