Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Skal reise vekk i påsken, dette er planlagt for lengst og det har vi begge bestemt er greit. Nå har det skjedd noe uforutsett i hans liv, det berører også meg kan man trygt si, men han har fremsatt signaler om og begå selvmord... Vil jo ikke reise vekk om han har tenkt og ta selvmord, hva skal jeg gjøre? Blir nok krig her hjemme om jeg kontakter hans fastlege eller gjør noe som helst annet.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Øhh, hallo? Han tenker på å ta selvmord, og du bekymrer deg for om det evt blir krangel hjemme om du prøver å hjelpe ham? Litt "krig" er da vel bedre enn at han tar livet av seg!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 He he... Dette hørtes ut som en veldig forenklet verson av hjemmesituasjonen. Greit det ikke er noe å le av, men ble litt satt ut av måten HI skriver dette på.. Uffameg... Jeg beklager, men klarer ikke ta dette helt seriøst, jeg.. Som Anonym 18.08 skriver, du er redd for litt krig hjemme? Hva tror du samboeren din ønsker å oppnå når han sier han vurderer å ta livet sitt, da? At du skal sitte og se på?? Han ber jo om hjelp, spør du meg. Så ikke vær så tafatt at du ikke tør gjøre noe, vær så snill a. Ring og bestill time til legen hans, og ta det derfra. Og ingen påsketur på deg!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Mannen din ønsker å ta livet sitt og du er opptatt av påskeferien og for krig i heimen? Hvis du er bekymret for mannen din som er suicidal burde du kontakte sykehuset øyeblikkelig, og ikke vente til fastlegen åpner i morgen. Det virker ikke som om du tar situasjonen på alvor. Kommunen har akutte psykiatriske team som kan hjelpe til ved fare for selvmord, og om nødvendig må han tvangsinnlegges på psykiatrisk for å ikke skade seg selv. Jeg anbefaler deg å få hjelp før det er for sent. Om han blir sur er bedre enn at han tar sitt eget liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå