Gå til innhold

18uker+5 dager= kjenner ikke liv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig? Fler som har det som meg? Skal på ul på mandag så håper alt står bra til. Men blir litt bekymret da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er helt vanlig, slapp av !!!

Hvis du er førstegangsfødende så kjenner en det ofte litt senere også. Du kan også ha foranliggende morkake, noe som demper spark. I tillegg kan babyen sparke innover mot ryggen din og da kjennes det heller ikke så godt så tidlig.

Uansett, mange som ikke kjenner noe sikkert før etter uke 20. Det kan også kjennes veldig uregelmessig i begynnelsen, det er først nå når jeg nærmer meg 24 uker at jeg virkelig kjenner spark mange ganger til dagen - selv om jeg har kjent liv siden uke 18-19.

Lykke til på UL, det går kjempefint !!!

Skrevet

med førstemann kjente jeg ikke liv før jeg kjente det første gang 20 uker på vei.

selv da tok det en fire-fem uker før jeg bestemt kunne si at jeg kjente liv hver dag. og jeg hadde hverken foranliggende morkake eller er spesielt stor (jeg er vel heller ei ganske slank jente)

men hun levde så fint så. og er ei flott jente på halvannet nå! hun bare sparket ikke der jegkjente det, og jeg visste ikke helt hva jeg skulle kjenne etter!

Skrevet

Du treng ikkje uroa deg! Frå veke 17 kjende eg underleg "bobling", og eg visste då ikkje om det var babyen eller ikkje. No er eg 20+3, og kjenner svak dunking fleire gonger om dagen. Morkaka mi ligg framfor, så den fungerer nok litt som støtdempar - men eg er sikker på at du eigentleg har kjent liv, du veit berre ikkje at det er det du kjenner! For slik var det for meg. Framleis tek eg meg sjølv i å lura når eg kjenner desse dunka, men eg veit jo at det ER babyen eg kjenner. Berre litt uverkeleg og rart. For to dagar sidan kjende også mannen min det når han la handa på magen min - stor stas!

Så berre gled deg til du veit kva du skal kjenna etter :-)

Skrevet

Det samme tenkte jeg... Og da jeg var 18+6 kjente jeg plutselig liv. Rett etter at jeg bekymret hadde klaget til venninner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...